dummet mig mens gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.218 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej alle piger

Jeg har lige fundet ud af jeg er gravid i 6 uge. Og den sidste uge har været fyldt med ting den bare ikke burde. Vi havde lidt opgivet tanken om at blive gravid, så det kom meget bag på os. Så den fanatiske jeg rør ikke ting der kan skade, er selvfølgelig forsvundet som tiden gik .

Jeg har siddet under eksamen den sidste uge, og kaffe har kommet ned i kæmpe mængder, usund og alt for lidt mad,  samt drak jeg ca. 6 genstande i lørdags for at fejre. Dette gør at jeg nu sidder super nervøs for at den sidste uges aktivitet har skadet barnet ? 

nogle der har oplevet at det har skadet barnet, hvad de har drukket indtaget ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2021

Babilooo

Slap af og nyd det. 
havde det været bedre hvis du havde levet sf fisk, salat og kun drukket vand og dyrket mindfulness ... ja. Men det er nok ikke det der gør en forskel . Man kan ikke leve stringent sundt hele tiden. 

Stort tillykke

Anmeld Citér

22. juni 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg spiste virkelig meget sukker og fedt i hele min graviditet pga slem graviditetskvalme. Og ikke ret meget grønt. Var også lidt bekymret, men har nu en stor stærk og rolig dreng på 9 uger  

Bare du er stoppet med alkoholen nu, tænker jeg ikke at der er fare for baby. 

Anmeld Citér

22. juni 2021

Anonym

Baby skal nok tage hvad den har brug for af dine depoter 

Tillykke!

Anmeld Citér

22. juni 2021

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Tillykke - Jeg var mega fuld weekenden inden jeg opdagede jeg var gravid og jeg havde drukket både til jul og nytår.. Fik en skøn lille dreng i September sidste år  

Anmeld Citér

22. juni 2021

Charl90

Tillykke hvor dejligt Lad være med at bekymre dig. Det er der ingen grund til bare spis sundere fra nu af.

Anmeld Citér

22. juni 2021

Moep

Stort tillykke! 
Prøv at slippe bekymringerne. Så tidligt i graviditeten lever embryoet af sin egen lille madpakke, inden moderkagen overtager. Man har hørt om mange som har været ude på den vilde bytur, for efter to dage at stå med en positiv test fordi “tømmermændene” aldrig gik væk 

Anmeld Citér

22. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Baby får ikke næring fra moderkagen endnu, så tag det roligt.

Og man skal altså ikke på streng diæt bare fordi man er gravid, spis som du plejer (og så er der et par enkelte ting man selvfølgelig skal undgå, men det er vitterlig ikke noget at blive bekymret om)

Anmeld Citér

23. juni 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

De fleste ved jo ikke de er gravide før 4 +0, og  jeg tror de fleste har spist/drukket lidt forkert inden de fandt ud af de var gravide. Og spurgte min læge dengang og det var nærmest det spørgsmål han fik oftest fra gravide. 
Baby får ikke næring fra dig endnu, så ingen grund til panik. 

Jeg har også drukket ugen før jeg fandt ud af at jeg var gravid med begge mine, en god aften med masser af vin med veninderne - ingen af dem har taget skade og blev født sunde og raske 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.