Jeg har svært ved at glæde mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
6 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni 2021

sof29

Kære mødre og dem der prøver at blive.

Jeg er gravid i uge 6 og det er min første graviditet. Min kæreste er meget glad. Det er jeg også, men føler ikke jeg kan tillade mig at glæde mig over det. Jeg forventer nærmest at det kommer til at gå galt. Frygten overskygger alt andet. Er der nogle, der har et godt råd eller nogle betryggende ord?

De bedste hilsner Sof

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2021

Hamse88

Jeg havde også svært ved at glæde mig i første graviditet. Jeg tror mange kvinder har det sådan. Det blev for mig bedre jo længere jeg kom hen, og nu venter jeg nummer 4 og kan mærke at jeg er mere rolig. 
velkommen til livet som mor, bekymringerne bliver ikke mindre eller færre når baby er kommet ud

Anmeld Citér

21. juni 2021

Anelof

Har måske ikke nogle god råd, men ville bare sige at du er ikke alene. 
Jeg er selv i uge 7, og det er svært at tillade sig at glæde sig for meget. For hvad om det sker nogle galt. 

Men prøv at tænk positivt, og snart skal du til læge/jordemor og scanning. Kan være en ide at dele dine bekymringer når du taler med lægen/jordemor

Anmeld Citér

21. juni 2021

Anonym

Det er desværre nok bare sådan det er for mig vendte det først da jeg begyndte at mærke spark dagligt

Herhjemme var det også min kæreste der var meget rolig og bare glædede sig, og mig der tænkte alt det værste det tror jeg også er helt normalt

Anmeld Citér

21. juni 2021

Anonym

Tror desværre at det er meget normalt :/ ærgerligt men sandt… jeg kunne heller ikke nyde mine graviditeter før NF var overstået og jeg mærkede spark hver dag. Det er totalt håbløst at man skal gå og frygte det værste hele tiden.. man burde bare nyde det fuldt og glæde sig over at være gravid… men ja det er nemmere sagt end gjort. 

Anmeld Citér

21. juni 2021

Babyi2021

Profilbillede for Babyi2021

Jeg har samme følelse jeg er 6+0 og jeg har ingen symptomer ud over en lille bitte smule ligament smerter. Så du er ikke ene om at have lidt svært ved at glæde sig.

Anmeld Citér

21. juni 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kære du

Sådan er det nok bare - og det er også ok at have det sådan. For det er jo usikkert, de første mange måneder - og det er du bevidst om, med alt hvad det medfører. Der er ikke nogen “rigtig” måde at være gravid på og man behøver ikke at føle på nogen bestemte måder... lad tiden gå. Det bliver formentlig godt alt sammen!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.