Måske ikke så babyrelateret, men jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skal søge erfaringer.
jeg har altid haft mange bekymringer. Som barn var det ofte, at jeg bekymrede mig om hvad jeg sagde, om det var det rette, om jeg sårede nogle osv. jeg kunne finde på at ringe og undskylde fordi jeg var overbevist om, at jeg havde sagt noget forkert. Bekymringerne er kun blevet værre med tiden. Jeg vil decideret kalde det katastrofetanker, og det er efterhånden meget invaliderende. Jeg føler ikke, jeg føler noget mere - mit hoved tænker konstant og ofte er det de samme ting, der kører rundt og rundt.. det er tanker om økonomi, store regninger og sygdom der er dominerende. Men det er ikke reelle tanker, det er tanker om ting, som KAN ske. Eksempler kan være, at min kæreste klør sig på armen og straks er jeg bange for loppebid, fnat og lignende. Tidligere så jeg en bille indenfor og har samlet brugt en time på at Google om det var et skadedyr. Skal en til tandlæge er jeg sikker på, det ender med tusindvis af kroner. Jeg bruger timer på at Google symptomer, billeder af knopper osv. det er efterhånden så invaliderende, at jeg selv er blevet opmærksom på det. Jeg føler, det er hæmmende i min hverdag og jeg er simpelthen ikke til stede mentalt. Jeg føler næsten ingenting udover at gå rundt i en osteklokke - men jeg er ikke deprimeret, det er bare som om mit hoved styrer alt og lukker ned for alt andet.
nå, men er der andre herinde der har det sådan? Lyder det normalt? Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre eller hvor jeg kan henvende mig. Jeg har brug for ro i mit hoved. Selvbetalt psykolog er ikke en mulighed, det rækker vores økonomi ikke til. Men er der erfaringer med noget? 
Anmeld
Citér