Graviditet og arbejdsgiver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej de damer.

Jeg er i øjeblikket på barsel med min dreng fra november 2020. Jeg skal starte op i en ny afdeling i samme virksomhed d. 1/9 i år, hvor min barsel slutter. Jeg er gravid igen og vil ved jobopstart være lidt over tre måneder henne. Jeg skal ind og tale med min nye leder i slutningen af denne måned. Ville I fortælle det allerede nu eller hvornår ville I gøre det? 

Mvh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej de damer.

Jeg er i øjeblikket på barsel med min dreng fra november 2020. Jeg skal starte op i en ny afdeling i samme virksomhed d. 1/9 i år, hvor min barsel slutter. Jeg er gravid igen og vil ved jobopstart være lidt over tre måneder henne. Jeg skal ind og tale med min nye leder i slutningen af denne måned. Ville I fortælle det allerede nu eller hvornår ville I gøre det? 

Mvh

Jeg har faktisk mest lyst til at skrive ja pga ærlighed. Men jeg kan sagtens forstå hvis du hellere vil vente

Jeg er selv lige startet efter barsel på en helt ny arbejdsplads og har næsten lige fundet ud af at jeg er gravid. Jeg venter, så vidt muligt, med at fortælle til efter nakkefold skanningen, præcis som i min sidste graviditet

Tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har faktisk mest lyst til at skrive ja pga ærlighed. Men jeg kan sagtens forstå hvis du hellere vil vente

Jeg er selv lige startet efter barsel på en helt ny arbejdsplads og har næsten lige fundet ud af at jeg er gravid. Jeg venter, så vidt muligt, med at fortælle til efter nakkefold skanningen, præcis som i min sidste graviditet

Tillykke med graviditeten

Det er lige nøjagtigt sådan jeg har det. Jeg vil også hellere vente til efter nakkefold, så jeg kender status på baby..

Tak og tillykke til dig også

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Jeg ville sige det. Arbejdsgiver får et bedre indtryk af dig som person og får mulighed for at tage deres forholdsregler, når du går på barsel max 5 måneder efter start.. 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Ananas

Åh den er lidt svær, for når du siger det og fortæller hvornår du skal på barsel kan de jo regne ud at du nok godt vidste det til samtalen. Jeg ville nok sige det. Med mindre der er risiko for at de annullerer ansættelsen og at det er vildt kritisk hvis de gør det, så kan det måske være en god idé at tænke taktisk. Men jeg ville nok så vidt muligt sige det.. den er svær! 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Sammisumm

Jeg vil vente..

Selvom de godt kan regne ud at du vidste du var gravid på det tidspunkt, så er der jo "desværre" en hvis usikkerhed tidligt i graviditeten. Tænker at man som arbejdsgiver har forståelse for at man gerne vil vide at baby er ok (og selvfølgelig er den det) inden at man siger det højt..

Jeg syntes også man skal være ærlig, men jeg syntes det er ok at vente til efter nakkefoldsscanning og også lidt længere, hvis man ønsker det..

Og bare stort tillykke ❤️

Anmeld Citér

17. juni 2021

Charl90

Jeg er lige startet i en ny afdeling i samme virksomhed. For 3 uger siden var jeg gravid i uge 11 og tænkte at fortælle det næste gang jeg skulle tale med min nye chef.

Men så havde jeg en spontan abort. Nu er jeg glad for jeg ikke fik sagt det. Jeg ser ingen grund til at du skal sige det allerede nu. Barsel er vel stadig langt ude i fremtiden, medmindre du skal sygemeldes allerede... Så hvad skal der bruge informationen til? Arbejdsgiver skal bare have besked senest 3 måneder før.

Jeg ville vente til efter nakkefold

Tillykke❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.