Vild fantasi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.961 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. oktober 2009

Vingummien

Jeg ved godt mange børn kan have en meget vild og langt ude fantasi, men hvornår kan man sige at det er noget de selv har fundet på eller hvornår er det noget der er rigtig.

Grunden til jeg spørger er fordi at kæresten har jo en datter der kommer hver anden weekend og er rigtig glad for at være her og hygger rigtig med lille bror. Den her weekend gad hun faktisk ikke hjem, men det er så en hel anden ting.
Men lørdag da vi sidder ved bordet og får noget morgenmad, mig og ungerne kigger hun sådan rigtig sørgeligt på mig og siger rigtig sørgmodigt at hendes mor siger at når hun begynder i skole vil hun ikke have tid til at komme ved os mere Og så tænker jeg at det kan umuligt være fantai, hun er kun 4 år og burde jo slet ikke tænke på skole jo.

Og håber da ikke hendes mor er så dum at tro at når hun starter i skole så stopper samvær, har jeg så godt nok aldrig hørt om da. Ved da godt at der kan komme weekender hvor hun måske ikke kan komme pga ture med skolen osv, men det andet er da forkert at sige syntes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

Altså jeg ville nok tro på hende. Hvordan er hun ellers? Laver hun mange historier og sådan. Jeg ville bleve lidt berørt over det hun siger, og samtidig glad fordi hun jo viser tillid til dig. Måske i kan snakke om det, altså forklar hende at selvom hun kommer til og gå i skole kommer hun stadig og besøger Emil og jer andre. I betyder helt klart noget for hende

Samvær stopper ikke fordi hun begynder i skole, det bliver nok bare sådan at hendes far skal hente hende i fritidsordningen eller lign.

Anmeld

26. oktober 2009

RumlesMor

Tror godt det kan være fantasi...

Min datter er 3 år, og snakker MEGET om skole. Og hun har nogen sjove idéer om hvad det betyder at gå i skole... Vi har fundet ud af at interessen for skolen stammer fra en Pædagog-medhjælper, som er stoppet for at starte skole.

Børnene har så efterfølgende digtet meget om hvad skolen er. Så det kan sagtens være noget hun har hørt i institutionen. Børn kan blive enige om mange mærkelige ting når de snakker selv.

Men selvfølgelig skal du bare rette historien til, og fortælle at selvom hun starter i skole - vil hun stadig komme på weekend ved jer. Evt. spørge moren om hun har hørt samme historie?

Anmeld

26. oktober 2009

Vingummien

Ja, altså hun laver historier men er mest at Emil har slået selvom han ikke har, sådan nogle alm søskende ting. Men sådan nogen her har der kun været 2 af, den her og så en hvor hun sagde at hendes mor siger at Emil ikke er hendes bror og den holdte hun bare fat i indtil at Frank meget bestemt sagde at han altså er hendes lillebror.

Men moren og faren kan ikke sammen, så er også i tvivl om moren kaan finde på at sige sådan nogle ting fordi hun ved hun er så glad for at være ved os. Og måske ja er så dum at tro at der er andre regler når hun kommer i skole, man ved jo aldrig.

Vi fortalte hende også at selvfølgelig ville hun stadig komme hjem til os og være.

Anmeld

26. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

suanne85 skriver:

Ja, altså hun laver historier men er mest at Emil har slået selvom han ikke har, sådan nogle alm søskende ting. Men sådan nogen her har der kun været 2 af, den her og så en hvor hun sagde at hendes mor siger at Emil ikke er hendes bror og den holdte hun bare fat i indtil at Frank meget bestemt sagde at han altså er hendes lillebror.

Men moren og faren kan ikke sammen, så er også i tvivl om moren kaan finde på at sige sådan nogle ting fordi hun ved hun er så glad for at være ved os. Og måske ja er så dum at tro at der er andre regler når hun kommer i skole, man ved jo aldrig.

Vi fortalte hende også at selvfølgelig ville hun stadig komme hjem til os og være.

Årh altså, der er jo nogen(mange, f.eks mine forældre) der kan finde på og svine den anden forældre til igennem børnene.

Undskyld jeg spørg, men kører alt gennem amtet? Aftaler osv? Hvornår begynder hun i skole?

Anmeld

26. oktober 2009

Vingummien

DatterMalou skriver:

Årh altså, der er jo nogen(mange, f.eks mine forældre) der kan finde på og svine den anden forældre til igennem børnene.

Undskyld jeg spørg, men kører alt gennem amtet? Aftaler osv? Hvornår begynder hun i skole?

Ja, er statsamtet der har sat tider osv og hvornår han skal have ferie, fordi hun ikke vil have vi så hende da jeg fødte Emil(længere historie)

Det skal hun først om 2 år, hun er jo kun 4 år

Anmeld

26. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

suanne85 skriver:

Ja, er statsamtet der har sat tider osv og hvornår han skal have ferie, fordi hun ikke vil have vi så hende da jeg fødte Emil(længere historie)

Det skal hun først om 2 år, hun er jo kun 4 år

Hehe så det godt da jeg havde skrevet det sidste indlæg.. Men nej hun burde slet ikke tænke på skole nu. Hverken mor eller barn, Moderen har nok sagt det for og såre jer, hvis dette da er sandt..

Nogen gange er vi forældre bare underlige.

Anmeld

26. oktober 2009

Vingummien

DatterMalou skriver:

Hehe så det godt da jeg havde skrevet det sidste indlæg.. Men nej hun burde slet ikke tænke på skole nu. Hverken mor eller barn, Moderen har nok sagt det for og såre jer, hvis dette da er sandt..

Nogen gange er vi forældre bare underlige.

Ja, det er rigtigt. Men efter min mening burde det være moren der havde hende hver anden weekend og ikke os.

Anmeld

26. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

suanne85 skriver:

Ja, det er rigtigt. Men efter min mening burde det være moren der havde hende hver anden weekend og ikke os.

Så kan i jo søge om det.

Anmeld

26. oktober 2009

Vingummien

DatterMalou skriver:

Så kan i jo søge om det.

Ja det er rigtigt men tror ikke chancen er stor når hun har boet ved moren siden hun var lille. Og hun er jo en god mor på den måde at hun giver hende mad og tøj. Er mere den psykiske måde jeg ikke mener hun er en god mor. hvis du forstå hvad jeg mener.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.