Vi har for det meste valgt et sommerhus, hvor vi godt måtte have katte med. Men når det nu ikke kan lade sig gøre:
- Vi har nogle super hjælpsomme naboer, som selv har hund, men nabokonen er meget glad for katte. Hun har gladeligt besøgt kattene flere gange om dagen, når vi har været væk og har leget og snakket lidt med dem. Dog ikke mere end en forlænget weekend, for vi vil ikke lægge beslag på naboer, bare fordi vi vælger at holde ferie væk fra vores kæledyr.
- Vi har tidligere haft en professionel kattesitter til at komme forbi for at tage sig af dem. Det er dog den dyre løsning.
- Vi har andre gange haft kattene til at flytte ind hos noget familie, blandt andet da vi var 3 uger i Australien.
- Nu har vi selv fået sommerhus, så i juli tager vi alle i sommerhus, og så har vi tre overnatninger i Jylland, mens mine forældre bor i sommerhuset og passer kattene imens. I kan måske få nogen I kender til at bo gratis i jeres hus, mens I er væk.
Jeg har ikke selv hjerte til at tage i sommerhus og efterlade mine katte alene hjemme i 14 dage, også selvom en nabo kommer forbi engang imellem og giver dem mad. Mine forældre har også haft kat, og deres var udekatte, som kom og gik og passede sig selv. De havde det fint med at et familiemedlem kom forbi én gang dagligt og sørgede for mad og vand. Men deres katte har heller aldrig været "nussekatte" ligesom vores. Så det kommer meget an på dit temperament, kattens temperament og dit forhold til katten. 
Anmeld
Citér