Høj musik i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.591 visninger
5 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juni 2021

januar16

I dag da jeg hentede spillede de meget høj musik i vuggestuen. Hvor høj musik er egentlig tilladt?

Jeg måtte skynde mig, for jeg fik fysisk ondt i ørerne af det, og synes faktisk det var ret ubehageligt at være i. Højtaleren var ude, men kunne tydelig høres inde, da jeg var i garderoben. Efterfølgende skruede de så lidt ned. Kunne stadig høres på hele legepladsen, men på en mere hyggelig måde.
Men ville ærlig talt ønske at jeg havde tænkt mig om og målt støjniveauet, for er sikker på det var langt over grænserne for støj på arbejdspladser.

Jeg mangler virkelig en vejledning som jeg kan henvise til hvis jeg skal tage det op med pædagogerne.

og jeg ved godt at de skal hygge sig og musik er selvfølgelig tilladt. Men hvis man tager små børn med til koncert er det oftest med hørebøffer. Og man er opmærksom på dem.

Jeg synes ærlig talt ikke der er gund til at skrue så højt op for musikken, det handler jo om at passe på børnene (og deres ører). Og de børn som pædagogerne ikke kunne se (pga udforming på legeplads) skulle de jo gerne kunne høre.

Det var ret meget brok. Tak til dem der hang i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
januar16 skriver:

I dag da jeg hentede spillede de meget høj musik i vuggestuen. Hvor høj musik er egentlig tilladt?

Jeg måtte skynde mig, for jeg fik fysisk ondt i ørerne af det, og synes faktisk det var ret ubehageligt at være i. Højtaleren var ude, men kunne tydelig høres inde, da jeg var i garderoben. Efterfølgende skruede de så lidt ned. Kunne stadig høres på hele legepladsen, men på en mere hyggelig måde.
Men ville ærlig talt ønske at jeg havde tænkt mig om og målt støjniveauet, for er sikker på det var langt over grænserne for støj på arbejdspladser.

Jeg mangler virkelig en vejledning som jeg kan henvise til hvis jeg skal tage det op med pædagogerne.

og jeg ved godt at de skal hygge sig og musik er selvfølgelig tilladt. Men hvis man tager små børn med til koncert er det oftest med hørebøffer. Og man er opmærksom på dem.

Jeg synes ærlig talt ikke der er gund til at skrue så højt op for musikken, det handler jo om at passe på børnene (og deres ører). Og de børn som pædagogerne ikke kunne se (pga udforming på legeplads) skulle de jo gerne kunne høre.

Det var ret meget brok. Tak til dem der hang i

Det er svært for mig at bedømme, da jeg ikke var der. Det kan jo godt have været for højt for dig, men ikke for mig. 

Vi har ofte haft høj musik udenfor som sagtens kunne høres indenfor...

Tænker der er forskel på en mobil/tablet og højtaler VS en kæmpe koncert.. 

Men ved ikke om der er regler for musikhøjde. 

Anmeld Citér

15. juni 2021

HapsHapsHaps

Jeg tænker at det nemmeste og mest konstruktive ville være bare at spørge en pædagog næste gang du lige ser dit snit  

Anmeld Citér

15. juni 2021

HapsHapsHaps

...og personligt ville jeg som pædagog synes det var vildt overdrevet hvis én forældre havde målt støjniveau. Tag en dialog først, spørg nysgerrigt ind til det du oplevede. Jeg er lærer, og det er så ubehageligt og grænseoverskridende mor forældre straks tyr til fx at inddrage lederen eller komme med en masse anklager. De fleste gange er der en helt fornuftig forklaring på de fleste ting.

Anmeld Citér

15. juni 2021

januar16

HapsHapsHaps skriver:

...og personligt ville jeg som pædagog synes det var vildt overdrevet hvis én forældre havde målt støjniveau. Tag en dialog først, spørg nysgerrigt ind til det du oplevede. Jeg er lærer, og det er så ubehageligt og grænseoverskridende mor forældre straks tyr til fx at inddrage lederen eller komme med en masse anklager. De fleste gange er der en helt fornuftig forklaring på de fleste ting.

Jeg ville måle (diskret) for at være sikker på om det var bare mig eller om der var noget at snakke om. For jeg er sart mht lyd. Men synes at bassen var meget tæt på koncert/diskotek-høj. 
Ville ikke gå til ledelsen først. Altid snakke med de involverede.
Og da de sagde at min barn havde det fint med lyden så holdt jeg den på egen banehalvdel og sagde at jeg fik ondt. Havde ikke sagt noget om lyden før de nævnte det. 
Børnene måtte også vænne sig i lyden hvis de ville have noget at drikke for drikkedunkene stod lige ved siden af højtaler

Anmeld Citér

15. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvis det er noget du har oplevet en gang. Ville jeg ikke gøre mere ved det men have tillid til pædagogerne og slappe lidt af

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.