Baby spænder i hele kroppen og bliver helt rød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.374 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2021

Nizo

Hej med jer.

Vi har et spørgsmål ang vores baby på 1 måned som vi håber nogle kan hjælpe med. Vi har søgt nettet tyndt, men kan intet finde, og vores læge kan heller ikke svare. Så inden vi går igang med de store undersøgelser prøver vi lykken her.

Vi har en baby på en måned som her til aften fik et ''anfald''. 
Pludseligt spænder han helt op i kroppen og bliver helt stiv som et bræt. Det er som om han bliver et par kilo tungere. Han løfter begge arme over hovede og bliver knald rød på hele kroppen. Han trækker ikke vejret og dette varer i ca 5-8 sec. 
Man kan se i hans ansigt at han virkelig presser og det ser meget ubehageligt ud. Når ''anfaldet' er ovre så vender han tilbage til almindelig tilstand som om intet er hændt. Ingen gråd eller lign.

Det skal siges at hans storebror, som nu er 2 1/2 år gjorde præcis det samme som baby. Han fik samme type anfald måske 5 gange. Det sidste fik han da han var 3 måneder gammel, og siden har der intet været. 
Er der nogen som har nogle idéer om hvad dette kan være? Vi er meget bekymrede, og det er virkeligt ubehageligt når det sker!

Mange tak for evt svar.

Mvh os 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2021

Anonym

Det kan være et epileptisk anfald.. I så fald vil hjernen tage skade, hvis det ikke bliver brudt i tide. Jeg vil råde jer til at få jeres barn undersøgt af en anden læge. 

I kan evt tage tid på det, optage det på video som dokumentation. 

Anmeld Citér

15. juni 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

er der blevet tjekket for forstoppelse?

hvis der er kontakt til barnet i mens det står på så tænker jeg ikke anfald som epilepsi...

men så kan det være der sidder noget fast også selvom der ellers er afføring..

hvis afføring er meget flydende så kan det være tegn på forstoppelse...

men jeg ville kontakte lægen igen og forlange mere undersøgelse uanset hvad...

forstoppelse er heller ikke noget at spøge med...

Anmeld Citér

15. juni 2021

Anonym

Jeg ved jo ikke om det er det samme men det lyder som noget vi prøvede nogle gange med vores ældste. Sidste gang var da hun var 4 måneder og så har der ikke været noget siden. Vi prøvede at optage det for at vise det til lægen men det gik altid så hurtigt at vi ikke nåede det. Vi beskrev det for lægen og sundhedsplejersken som begge mente at det måske var en reaktion på følelsen af at falde eller blive forskrækket. Tror det hedder mororefleksen og den forsvinder der omkring 3-4 måneders alderen.  Men det er jo bare et bud uden at have set det hos jeres baby. Vores spændte fuldstændigt op og blev knaldrød. Især det med armene over hovedet kan jeg også genkende. Vi blev ret forskrækkede. 

Anmeld Citér

16. juni 2021

Nizo

Tak for alle jeres svar.
Vi tænkte epilepsi i starten, men da de begge har det, og det stoppede i 3 måneders alderen med det første og aldrig er set siden, så tvivler vi virkelig på dette. 

Det er nemlig rigtig svært at nå at filme det, da det pludseligt opstår uden optakt. Dog skal det nævnes at ingen af dem nogensinde har gjort det liggende eller når de var ''alene''. Det er altid i forbindelse med de bliver løftet eller båret.

Moro refleksen er et nyt begreb. Det vil vi læse op på. Tak for alle svarene :-) 

Anmeld Citér

16. juni 2021

Nizo

Og det er ikke forstoppelse da der er massere af afførring dagligt :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.