Tsh værdi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej

Jeg håben at nogen kan hjælpe mig. Jeg er lidt i tvivl om mine resultater for TSH.

Mit resultat står som;

0.12 10E-3IU/L

Hvad betyder det? Er den normal stofskifte eller lav eller høj. Jeg har først en tid hos lægen fredag for at gennemgå mine svar, men det kunne være rart at vide allerede nu hva jeg kan forvente.

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2021

Anonym

TSH indikerer om stofskiftehormonerne er i niveau. Det skal helst ligge inden for normalområdet som er mellem 0,30 - 4,00. 

Når mit ligger under 0,20 får jeg som regel reguleret min medicin. Jeg har for højt stofskifte. 

Anmeld Citér

14. juni 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvis TSH er for høj har man lavt stofskifte og omvendt. 

Når du tjekker dine svar er der som regel en lille pil op eller ned, hvis værdien er for høj/lav. Nogengange kan man også trykke på analysen, hvor der står hvad referenceintervallet er

Anmeld Citér

14. juni 2021

Anonym trådstarter

Tak for svar.

Ud fra det i skriver kan jeg forstå, at jeg dermed har lav TSH og derfor formentligt forhøjet stofskifte? 

Anmeld Citér

14. juni 2021

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Hvis TSH er for høj har man lavt stofskifte og omvendt. 

Når du tjekker dine svar er der som regel en lille pil op eller ned, hvis værdien er for høj/lav. Nogengange kan man også trykke på analysen, hvor der står hvad referenceintervallet er

Tak. Jeg tjekkede det ind på minlæge appen og der kunne man ikke se nogle pile. Men har så lige været inde på sunhed.dk og der kunne man så se det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.