Eksperthjælp: Vi laver alle fejl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.810 visninger
0 svar
3 synes godt om
14. juni 2021

Trine Andreasen

Hej Trine
I går aftes i en meget frustreret tilstand kom jeg til at bide mit barn i kinden. Jeg har det så forfærdeligt og jeg kan ikke være i min egen krop af skyld og skam. Jeg føler jeg har svigtet ham og jeg er bange for at han kan huske det og har mistet al tillid til mig. Jeg tør ikke sige det til nogen i frygt for at de underretter det. Det skete i en putte situation hvor han var meget provokerende over for mig, voldsom med slå og spark. Han havde ingen respekt og lå bare og grinede mig op i hovedet. Jeg kan slet ikke forstå at jeg kom så langt ud og kan ikke kende mig selv i den situation. Jeg ved godt hvordan jeg burde havde gjort, men jeg tog ikke beslutningen om at fjerne mig fra det i tide. Efterfølgende græd jeg sammen med ham og sagde undskyld mange gange. Vi snakkede om hvad der var sket. Jeg føler mig som den dårligste mor i hele verden som ikke fortjener min søn. Han er snart tre år og ene barn. Jeg var i forvejen i en psykisk presset situation, som også er faktor for at det skete tror jeg. Min lunte og overskud var ikke eksisterende. Jeg skriver til dig i håb om, at du vil skrive noget der får mig til at føle mig mindre forfærdelig inden i. Jeg kan slet ikke tilgive mig selv. Jeg ved ikke hvem jeg ellers skal sige det til.

Trines svar

Kære du 

Hvor er det dejligt du skriver, for det er ikke en oplevelse, som du skal sidde alene med. 

Det er ikke nemt at være forældre og der er mange, særlig på de sociale medier der fremstiller det, at være forældre som en dans på roser.

Det er det ikke.

Og en gang imellem rammer vi det man kalder metode loftet.

Man ender i en situation hvor man er så frustreret og føler sig så magtesløs, at man råber, slår, skubber eller bider sit barn.

Du er ikke den eneste der har ramt metode loftet. 

Faktisk er der så mange, at vi netop har et begreb for det, nemlig metode loftet.

Og ofte er det faktisk forældre som dig, der kontaktede mig, fordi de er blevet så overrasket og kede af deres egen måde, at reagere over for deres børn på, at de ønsker noget hjælp til at gøre det anderledes.

Så du er altså hverken den første eller sidste der kommer til, i frustration og afmagt, at gøre noget der ikke er i orden.

Men det sker og vi kan ikke ændre fortiden, til gengæld kan vi ændre fremtiden

Derfor vil jeg gerne hjælpe dig, så dette ikke sker igen.

Du kan skrive til mig på kontakt@naturligopdragelse.dk og så finder vi en tid til en privat rådgivnings session hvor jeg hjælper dig med nogle redskaber så du ikke kommer i denne situation igen.

Og du skal selvfølgelig ikke betale for det.

Jeg håber det giver dig lidt ro og vished om, at du ikke er alene og at du kan gøre noget for ikke at ende i samme situation som i går.

Og så husk; vi alle laver fejl. Nogle store, nogle små.

Og det er ikke fejlene der sætter sig som ar, kun hvis det er noget der fortsætter eller hvis der ikke bliver samlet op på den.

Mange hilsner 

Trine

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.