Føler maven er FOR stor denne gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
5 svar
1 synes godt om
13. juni 2021

babyxmange

Føler min mave er for stor denne gang, som mit profilnavn antyder er dette langt fra min første graviditet, men synes alligevel at det er voldsomt denne gang.
billedet er taget i 17+4 kan en mave blive for stor? andre der har prøvet dette? 
indtil nu har alle prøver og scanninger været fine.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
babyxmange skriver:

Føler min mave er for stor denne gang, som mit profilnavn antyder er dette langt fra min første graviditet, men synes alligevel at det er voldsomt denne gang.
billedet er taget i 17+4 kan en mave blive for stor? andre der har prøvet dette? 
indtil nu har alle prøver og scanninger været fine.

Kære du

Altså, ja -  en mave kan jo godt blive “for stor” og det er fx derfor det ofte tages sympfysemål ved jordemoder.

For mit eget vedkommende var anden graviditet præget af at maven var meget stor. Men jeg er også ret lille og det så derfor også mere voldsomt ud måske. Nå, men det viste sig at skyldes en øget mængde fostervand, som måtte tappes ud mod slutningen af graviditeten.

Om din mave overhovedet er for stor kan jeg ikke vurdere - det er jo ekstremt forskelligt og du skriver at du har været gravid flere gange. 

Det du oplever er sikkert helt normalt - men man skal da aldrig gå rundt og være utryg. Ring til din jordemoder? 

Anmeld Citér

13. juni 2021

Panther

Profilbillede for Panther

Når du har været gravid mange gange, og hvis du ikke har trænet dig i form igen, så er din core jo svækket, så dine mavemuskler er sandsynligvis slappe og din livmoder mindre spændstig.

Anmeld Citér

14. juni 2021

Mortiltreogmåskefire

Jo jeg vil give dig ret i at maven ser utroligt stor ud. Som en af de andre skriver så tror jeg også at det har noget at gøre med de svækkede mavemuskler man har når man har fået flere børn. I min første graviditet, så jeg ud som du gør nu lige inde jeg fødte, men i min nr 3 graviditet, var min mave også hurtigt stor, den fortsatte så heldigvis ikke med at vokse, den var den samme størrelse i mange måneder og voksede så lidt igen til sidst  jeg synes alligevel at du skal forlange et svar næste gang du er hos lægen/jordemoderen, for det kan jo godt alligevel være noget man skal være opmærksom på. F.eks en ufarlig cyste der vokser på æggestokkene eller som en anden skriver for meget fostervand.

Anmeld Citér

14. juni 2021

Moep

Stort tillykke med graviditeten! 
Jeg synes anden gang, at maven voksede sindssygt hurtigt i starten, og følte mig meget stor langt tidligere. Det aftog jo længere hen jeg kom, men det var som om livmoderen lavede mere plads langt hurtigere. 
Men jeg vil også sige, at hvis du føle dig usikker, så ring til læge/jordemoder og få evt. tjekket symfysemålet? 

Anmeld Citér

14. juni 2021

aLOTofmother

Jeg er selv gravid for mange gang og oplever det samme som dig. Jordemoderen sagde til mig, at man kunne tænke livmoderen og alt omkring som en elastik, og det er klart, hvis man strækker en elastik helt ud og giver slip mange gange, så bliver den til sidst slap, større og giver sig nemmere. At det bare betød lillesøster havde masser af plads at boltre sig på i sin penthouse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.