Termin tæt på søskende fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
9 svar
1 synes godt om
13. juni 2021

Babyyy90

Jeg står I den situation, at jeg er gravid og sagen er den at min termin ligger utroligt tæt med vores store fødselsdag og jeg kan ikke lade vær med at tænke, at jeg ikke håber at føde lige på den dag eller alt for tæt på.

Selvfølgelig er det vigtigst at barnet er sund og rask og måske er det mine hormoner som tænker for meget men jeg er nysgerrig på, om nogen af jer har erfaring med det? 

Om i har født på dagen eller tæt på?

Hvordan har i taklet det samt børnene? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2021

koeapabshicar

Børnene opdager det ikke. Det bliver jo bare hverdag for dem at have fødselsdag sammen eller tæt på hinanden. Tvillinger deler jo også deres dag. 
Tror det er værre for forældrene og den dårlige samvittighed for ens børn. Når bare barnet får en fødselsdag på den måde man nu gør det i ens familie så er børnene glade. Jeg har aldrig oplevet andet og vi har mange “tæt på hinanden” fødselsdage i vores familie og udvidede familier. 

Anmeld Citér

13. juni 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg havde termin med mine drenge med lidt over to ugers mellemrum. De endte med at få fødselsdag samme dag. Nu er de lige fyldt 3 og 5, og det er på ingen måde noget de tænker over. Faktisk har det indtil videre fungeret meget godt, at de begge to får fest og gaver på samme dag.

Anmeld Citér

13. juni 2021

Babyyy90

koeapabshicar skriver:

Børnene opdager det ikke. Det bliver jo bare hverdag for dem at have fødselsdag sammen eller tæt på hinanden. Tvillinger deler jo også deres dag. 
Tror det er værre for forældrene og den dårlige samvittighed for ens børn. Når bare barnet får en fødselsdag på den måde man nu gør det i ens familie så er børnene glade. Jeg har aldrig oplevet andet og vi har mange “tæt på hinanden” fødselsdage i vores familie og udvidede familier. 

Du har helt ret i, der ligger super meget dårlig samvittighed hos mig. For man har jo en forestilling om hvordan ting skal være

Man er jo ikke vant til andet og man må få det bedste ud af det 

Anmeld Citér

13. juni 2021

Babyyy90

JC2014 skriver:

Jeg havde termin med mine drenge med lidt over to ugers mellemrum. De endte med at få fødselsdag samme dag. Nu er de lige fyldt 3 og 5, og det er på ingen måde noget de tænker over. Faktisk har det indtil videre fungeret meget godt, at de begge to får fest og gaver på samme dag.

Det også vildt du lige rammer samme dag, hvad er chancen

Det selvfølgelig rigtigt nok, min bekymring ligger nok også mere når de ældre - men igen er de jo ikke vant til andet 

Anmeld Citér

13. juni 2021

Elle4

Der er 2 år og 2 dage mellem mine ��

fik kejsersnit 2. Gang så der kunne vi heldigvis planlægge lidt �� der er præcis 1 uge mellem min storesøster og lillebror og jeg har aldrig bemærket noget.

sådan er der for mine børn og de har jo aldrig prøvet andet. Tror absolut også det er dine tanker, men kan sagtens forstå dem �� (jeg havde det nemlig også sådan)

men er virkelig glad for at have sommerbørn. Så det opvejer det for mig ☺️

Anmeld Citér

13. juni 2021

Babyyy90

Elle4 skriver:

Der er 2 år og 2 dage mellem mine ��

fik kejsersnit 2. Gang så der kunne vi heldigvis planlægge lidt �� der er præcis 1 uge mellem min storesøster og lillebror og jeg har aldrig bemærket noget.

sådan er der for mine børn og de har jo aldrig prøvet andet. Tror absolut også det er dine tanker, men kan sagtens forstå dem �� (jeg havde det nemlig også sådan)

men er virkelig glad for at have sommerbørn. Så det opvejer det for mig ☺️

Det er det 100 procent, synes også selv jeg er lidt tosset men det hører nok med til den bekymring man tit får under en graviditet ��

Jeg må se tiden an, sker det på den dag så der nok en mening med det - men bare to dages mellemrum som dine, ville jeg synes er meget bedre ��

Så man har sin "helt egen dag" 

Tror også min bekymring ligger mere i, når de bliver ældre 

Anmeld Citér

13. juni 2021

Baby.mamma

Alle mine har haft termin tæt på hinanden, og to af dem endte med at blive født samme dag selv om terminen var 1.5 uge imellem For dem er det helt normalt, de kender ikke til andet jo. Det samme gælder tvillinger

Anmeld Citér

13. juni 2021

Ananas

Jeg havde det på samme måde da jeg ventede min dreng. Han kom så 4 dage efter min egen fødselsdag. Det har der aldrig været noget med, han kender jo ikke til andet, så det er bare fuldstændig normalt i hans verden. Det er vist mest os voksne der tænker over det

Anmeld Citér

13. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg havde termin dagen før (mener jeg) min ældstes fødselsdag. Fødte dagen efter. Vi slår dem altid sammen, så vi inviterer familien på samme dag (indtil videre i hvertfald, så må vi se om de kræver separate når de bliver større). Det fungere så fint, de har aldrig klaget 

(Vi hygger så også altid selv på deres rigtige fødselsdag, så bestemmer fødselsdagsbarnet menuen osv)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.