Hej alle sammen
jeg fødte i onsdags kl 17 vores lille datter. I min graviditet har vi mødt en del bump med både dårlige tal til nakkefoldsscanning og en forstørret nyre til misdannelsesscanning. Alt er dog blevet fejret af bordet og prinsessen burde være sund og rask. Til høretesten i går gik hun dog ikke igennem på det ene øre, men jordemorderen mener det bare er fosterfedt og vi skal prøve igen om en uge. Så nogengange har jeg lidt svært ved at forstå hun er rask, når vi har haft alle de forskrækkelser.
nu er jeg dog kommet i tvivl om jeg skal reagere eller om jeg blot er lidt pyller….
hun har haft afføring fra 2 timer efter fødslen og derefter opfyldt alle forskrifter. I forhold til våde bleer er det det samme, men der er forsat noget af de orange krystaller i alle tissebleer.
nu forholder det sig sådan, at hun ikke har haft afføring siden i går formiddag. Hertil kommer, at hun har sovet en del siden i går formiddag, hvor jeg har vækket hende til måltiderne, hvor hun så er væk igen små 15 min efter igen. Hun var dog i nat fra 23-02 vågen, hvilket jeg formoder skyldes mavekneb og utilpashed. Herefter har hun bare sovet som en sten.
jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal reagere på hendes manglende afføring og træthed.
fra vores den store kan jeg jo godt huske, at han jo faktisk også sov det meste af tiden de første 14 dage.
Jeg ringede op til fødegangen i går
aftes, men de var ikke bekymrede, eftersom hun jo i det døgn havde opfyldt kravet om lorte bleer, da døgnet tælles fra 17-17.
min mælk er løbet rigtig til her i nat, så overvejer om jeg blot skal vente til i morgen, hvor jeg alligevel skal op til dem eller om jeg bør ringe i dag, når klokken kommer over -7, hvis hun forsat ikke har afføring
hvad tænker i?
ps hun er 100 procent ammeBarn