Gravid- hvad oplever i af symptomer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er gravid i uge 4+5, og oplever ikke særlig mange symptomer. Nogle dage mærker jeg intet andre dage har jeg ligament smerter i form af lidt ondt i højre lyske. Jeg oplever ikke de der typiske; kvalme, træthed, brystspændinger osv. 

Jeg er generelt meget frisk næsten mere frisk end jeg plejer og vågner gerne 5.30 næsten hver dag af mig selv. Jeg føler bare det er så langtid til første scanning, specielt hvis symptomernes ikke tager mere til?. 

Hvordan oplevede i det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2021

aLOTofmother

Anonym skriver:

Hej.

Jeg er gravid i uge 4+5, og oplever ikke særlig mange symptomer. Nogle dage mærker jeg intet andre dage har jeg ligament smerter i form af lidt ondt i højre lyske. Jeg oplever ikke de der typiske; kvalme, træthed, brystspændinger osv. 

Jeg er generelt meget frisk næsten mere frisk end jeg plejer og vågner gerne 5.30 næsten hver dag af mig selv. Jeg føler bare det er så langtid til første scanning, specielt hvis symptomernes ikke tager mere til?. 

Hvordan oplevede i det?

Stort tillykke med med graviditeten! For manges vedkommende skal man en del uger længere hen, før symptomerne kommer. For mit vedkommende har jeg oplevet i alle graviditeter, at jeg har været 7-8 uger henne, før alle symptomerne er kommet ud over jag i ligamenterne, som har været det tidlige tegn på jeg burde teste alle gange. Så altså først der er der kommet kvalme, træthed osv

Anmeld Citér

13. juni 2021

Mortiltreee

Stort tillykke!!

I de første uger oplevede jeg "kun" meget ømme bryster og lidt murren i maven. Fra uge 6 fik jeg kvalme og opkastninger. 

Anmeld Citér

13. juni 2021

Anonym

Tillykke! 

Mine eneste symptomer har været ømme bryster, lidt ligamentsmerter og fra uge 6-14 kunne jeg ikke holde kaffe ud (drikker det normalt dagligt). Jeg går ind i uge 23 i morgen og har fortsat ikke rigtig symptomer - udover uro i benene om aftenen og at skulle tisse hver nat. Udover det, føler jeg mig helt normal og fik af samme årsag, en tryghedsscanning i uge 11 fordi jeg blev lidt små nervøs. Du skal dog blot være taknemmelig hvis du ikke oplever symptomer :-) 

Anmeld Citér

13. juni 2021

KKLA

Profilbillede for KKLA

Tillykke!!

Jeg er 4+2 med andet barn. Jeg oplever uren hud på ryggen () træthed og ligamentsmerter og så er jeg ret følsom. Ellers intet endnu. 
sidste gang havde jeg på denne tid meget ømme bryster og ligamentsmerter og uren hud og ikke mere end det. Så der behøver virkelig ikke være mange symptomer, men de kan jo komme senere hen

Anmeld Citér

13. juni 2021

Anonym trådstarter

aLOTofmother skriver:

Stort tillykke med med graviditeten! For manges vedkommende skal man en del uger længere hen, før symptomerne kommer. For mit vedkommende har jeg oplevet i alle graviditeter, at jeg har været 7-8 uger henne, før alle symptomerne er kommet ud over jag i ligamenterne, som har været det tidlige tegn på jeg burde teste alle gange. Så altså først der er der kommet kvalme, træthed osv

Mange tak

Så lyder det lidt til at de sagtens kan nå at opstå senere, jeg må se tiden an

Anmeld Citér

13. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tillykke! 

Mine eneste symptomer har været ømme bryster, lidt ligamentsmerter og fra uge 6-14 kunne jeg ikke holde kaffe ud (drikker det normalt dagligt). Jeg går ind i uge 23 i morgen og har fortsat ikke rigtig symptomer - udover uro i benene om aftenen og at skulle tisse hver nat. Udover det, føler jeg mig helt normal og fik af samme årsag, en tryghedsscanning i uge 11 fordi jeg blev lidt små nervøs. Du skal dog blot være taknemmelig hvis du ikke oplever symptomer :-) 

Tusinde tak

Jeg tror bare at jeg skal lærer at hvile lidt i det og bare sætte pris på hele udviklingen hvad end om det er med eller uden symptomer. Dejligt at din baby havde det godt! Jeg har selv været lidt inde og kigge de der tryghedsscanninger og hvis det en eller anden dag går mig på, så tænker jeg at det er noget jeg kan overveje når jeg er længere henne, hvis det er. 

Tror bare det er det med at man lidt forbinder alle symptomerne man læser at det lidt er sådan det burde være, hvis alt er okay, men det ved jeg godt at det ikke er sådan. Men de kan selvfølgelig stadig nå at komme, måske er der også noget jeg en dag slet ikke kan fordrage at spise/drikke , hvem ved

Anmeld Citér

13. juni 2021

Anonym trådstarter

KKLA skriver:

Tillykke!!

Jeg er 4+2 med andet barn. Jeg oplever uren hud på ryggen () træthed og ligamentsmerter og så er jeg ret følsom. Ellers intet endnu. 
sidste gang havde jeg på denne tid meget ømme bryster og ligamentsmerter og uren hud og ikke mere end det. Så der behøver virkelig ikke være mange symptomer, men de kan jo komme senere hen

Tak i lige måde!

Ja okay, det lyder også til at du hellere ikke har oplevet præcis det samme i dine graviditeter.men ja det kan komme senere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.