Medicinsk eller kirurgisk abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.053 visninger
10 svar
1 synes godt om
12. juni 2021

Morfire

Profilbillede for Morfire

Først vil jeg gerne frabede mig evt. fordømmelse over mit valg, og håber dette respekteres.

Jeg har netop fundet ud af at jeg er gravid og har i forvejen fire børn. Jeg har p-ring, så vi har beskyttet os, men desværre er det ikke 100 %.

Vi ønsker IKKE et barn mere. Så nu vil jeg gerne høre jeres erfaringer, skal jeg vælge medicinsk eller kirurgisk abort? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2021

Baby17

Jeg kan kun tale ud fra personlig erfaring og der vil jeg til hver en tid vælge kirurgisk abort. Jeg har hørt om så mange, som ikke aborterer det hele eller har mange smerter i dage/uger ved en medicinsk abort. Jeg har prøvet det to gange selv. Den ene gang, var det også fordi jeg ikke ønskede barnet, den anden var fosteret sygt. Begge gange ville jeg dog bare have det overstået, forstået på den måde at jeg ikke havde lyst til at gennemgå en abort over flere døgn når jeg kunne få det klaret meget hurtigere og for mig ville være mere skånsomt psykisk. 

Men det kommer nok også an på hvor langt henne du er, hvad hospitalet vil anbefale dig.

Anmeld Citér

12. juni 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg vil sige en kirurgisk abort, for det er ikke rart at stå med en voldsom blødning og voldsomme smerter hjemme ved medicinsk abort. 
ved en kirurgisk abort er det hurtigt overstået, og du kan sove fra det. Det er overstået på 15 min.

Anmeld Citér

12. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvis du ikke er særlig langt henne får du næppe et valg.

Men ellers kirurgisk, (jeg har ikke selv prøvet det), men medicinsk er forfærdeligt

Anmeld Citér

12. juni 2021

CBbaby

Jeg har prøvet begge. 
Det kommer helt an på, hvor langt du er. 

hvis du er i uge 6/7 stykker, så ville jeg gå efter den medicinske. 

er du længere, så ville jeg tage den kirugiske. 

Der er klart fordele og ulemper ved begge. 

ved den medicinske kan du være hjemme. Det var mindre dramatisk for mig og jev følte mig mindre “forkert”, fordi det var der hjemme. 

Den kirugiske er hurtigt overstået, men man skal faste og man skal være på hospitalet og jeg følte mig klart mere psykisk ramt af den. 

Jeg har kun fået aborter, fordi der var noget galt med graviditeten. Jeg ved ikke, hvordan jeg ville have det, hvis det var en ønske graviditet. 
Men jeg ville nok stadig gå efter så “naturligt” som muligt (altså en medicinsk). Hvor jeg kunne være mere med mentalt og sige “farvel”. Det var i hvertfald rart for mig.

Smerterne ved den medicinske er ikke sjov. Men for mig var det som mens-smerter ognlidt kraftigere i ca 2 timer. Men jeg har født før. Det spiller klart ind.

Anmeld Citér

13. juni 2021

Kathrined

Jeg ville til hver en tid vælge en kirurgisk abort, min søster som er sygeplejerske på gyn ob afdeling siger det samme. Jeg har prøvet begge, først en kirurgisk ved en planlagt abort da jeg var 19, og senere en medicinsk ved en spontant abort. Selvom jeg insisterede på en kirurgisk igen, pressede lægen mig til en medicinsk, fordi hun havde misforstået nogle retningslinjer, da hun var nyansat på pågældende hospital. Det var en forfærdelig oplevelse, med blødninger i flere måneder efter. Jeg er virkelig ked af at jeg ikke holdte mere fast i at jeg skulle have haft den kirurgiske. Det plejer at være et kort forløb, da de får alt ud med det samme. Men hospitalet vil sikkert anbefale dig en medicinsk, alt efter hvor langt du er henne. Noget med at det skal de anbefale...

Men hold fast i din egen mavefornemmelse ☺️

Anmeld Citér

13. juni 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Kirurgisk

Anmeld Citér

13. juni 2021

SFF

Jeg har fået en kirurgisk for 3 mdr siden. Det var virkelig en god oplevelse trods omstændighederne. Dog var det virkelig psykisk hårdt og men det tænker jeg at det er uanset.

Anmeld Citér

13. juni 2021

Mortiltreee

Jeg kan kun tale af egen erfaring.. Jeg valgte på et tidspunkt medicinsk da folk sagde at det var nemmest og når man ikke var så langt henne så var det bedst. Jeg vil aldrig nogle sinde anbefalede folk at få en medicinsk abort. For mit vedkommende havde jeg mange smerter og blødte voldsomt i næsten 2 måneder.

Anmeld Citér

13. juni 2021

AnoMor

Først vil jeg gerne frabede mig evt. fordømmelse over mit valg, og håber dette respekteres.

Jeg har netop fundet ud af at jeg er gravid og har i forvejen fire børn. Jeg har p-ring, så vi har beskyttet os, men desværre er det ikke 100 %.

Vi ønsker IKKE et barn mere. Så nu vil jeg gerne høre jeres erfaringer, skal jeg vælge medicinsk eller kirurgisk abort? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg ville til enhver tid vælge kirurgisk abort. Jeg bryder mig ikke om tanken om selv at bløde det ud og være så bevidst om hvad der sker. 
Under kirurgisk abort er det hele overstået når man vågner og blødningen er bare en menstruation. 
jeg har prøvet det to gange (begge gange gravid på p-piller) og ingen af gangene har jeg haft nogle gener. Første gang var jeg 11 uger henne. Anden gang var jeg 9 uger henne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.