Kønsscanning - fejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej alle,

Vi var igår til kønsscanning (14+5) og fik at vide, at vi venter en pige. 

Jordemoderen brugte udelukkelsesmetoden - hun synes ikke, hun kunne se "nok" tegn på en dreng. Derfor tænkte hun pige.

Det skal lige siges, at navnestrengen lå mellem benene på den lille meget af tiden. 

Jeg stoler selvfølgelig på hendes ekspertise! Jeg kan bare ikke lade være med at være nysgerrig på, om nogle af jer har fået det forkerte køn at vide til sådan en scanning?

På forhånd tak for svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Fik du ikke tilbudt en ekstra scanning ? - For det lyder da ikke som om hun har været 100 % på kønnet? Og hvad er udelukkelsesmetoden? Så vidt jeg ved er der en streg og antal grader den sikker op afgøre om det er det ene eller andet. Samt at hjertelyd kan indikerer kønnet, men stadig meget usikkert 

Da jeg blev kønsscannet var hun usikker på om det var en pige, men til sidst var hun ret sikker, men tilbød mig stadig en ekstra scanning for at være helt sikker. Det var en pige

Anmeld Citér

12. juni 2021

koeapabshicar

I 2018 var der i min termins gruppe rigtig mange der havde fået at vide de ventede piger men så var det drenge da de kom til MD scanning. Det var særligt en klinik der have lavet en masse fejl. Men generelt var det sket flere steder. 

jeg synes at hvis hun har sagt som hun har så er det uprofessionelt. Hun burde være sikker ellers udtaler de sig normalt ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.