Vil bæres i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
3 svar
2 synes godt om
10. juni 2021

MajaObel

Hejsa,

Vi er simpelthen ved at gå ud af vores gode skind herhjemme. Vores søn, Charlie, på 11 måneder vil kun falde i søvn i vores arme. I starten gjorde det ikke ret meget, da jeg ammede ham, og så faldt han i søvn og kunne lægges. Nu ammer jeg ikke længere når han skal sove, men det er stadig helt umuligt at lægge ham i hans seng og lade ham falde i søvn. Vi har prøvet at holde en hånd på ham, og synge for ham. Alt føler vi, men han skriger helt ulykkeligt så snart han er i sengen alene. 

Er der nogle af jer som har nogle gode fif til at få børn til at falde i søvn i deres egen seng, uden at græde helt hysterisk? Vi kan ikke lide bare at lade ham ligge og græde, selvom vi er derinde og holder hånden på ham.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2021

AnoMor

MajaObel skriver:

Hejsa,

Vi er simpelthen ved at gå ud af vores gode skind herhjemme. Vores søn, Charlie, på 11 måneder vil kun falde i søvn i vores arme. I starten gjorde det ikke ret meget, da jeg ammede ham, og så faldt han i søvn og kunne lægges. Nu ammer jeg ikke længere når han skal sove, men det er stadig helt umuligt at lægge ham i hans seng og lade ham falde i søvn. Vi har prøvet at holde en hånd på ham, og synge for ham. Alt føler vi, men han skriger helt ulykkeligt så snart han er i sengen alene. 

Er der nogle af jer som har nogle gode fif til at få børn til at falde i søvn i deres egen seng, uden at græde helt hysterisk? Vi kan ikke lide bare at lade ham ligge og græde, selvom vi er derinde og holder hånden på ham.

Havde samme problem med min søn. Jeg havde vænnet ham til at blive vugget i søvn. Først i armene. Så fik jeg en slyngevugge ser vuggede ham og sen faldt han i søvn i helt frem til han var 2 år. Til sidst tog jeg simpelthen bare en kold tyrker. Han skreg i vilden sky inden han faldt i søvn et par dage. Men jeg lå hos ham og og sang og nussede ham i mens og efter et par dage. Så var der ingen problemer mere 

Anmeld Citér

10. juni 2021

BabyIgen2022

Vi lagde en slagplan sammen med sundhedsplejersken. Ikke samme, men et lignende problem. Man skal finde en metode, man kan holde til at gentage i 2-3 uger. Så lang tid tager det at lave vaner om hos børn. Måske i kan starte med at putte ved siden af ham i jeres seng? Hvis i er der, og han græder, så hav is i maven; han lider ingen last og i er nærværende... Gradvist kan man arbejde sig videre. Men jeg vil virkeligt anbefale at tage fat i sundhedsplejersken. Det gjorde hele forskellen hos os, at hun talte alle scenarier og hvis nu og hvis nu og hvis nu igennem med os.

Anmeld Citér

11. juni 2021

serinasmor

Hos os var det guld værd med en vikle til at få barnet til at falde til ro. Det gav den tryghed og nærhed som han havde brug for - uden lange arme til mor. 

Han faldt aldrig i søvn i viklen, men tankede bare op på nærkontakt. 

Jeg puttede ham i en overgang med den vikle vi havde brugt (den havde kropsvarme og duft ) eller med den tshirt jeg havde haft på i løbet af dagen.

Nu hvor han er blevet 5 år er der stadig aftener, hvor det kan være svært at falde til ro. Hvis det er særligt svært, så kan det hjælpe ham at blive puttet i vores seng, hvor der dufter af mor og far. Så falder han som regel i søvn af sig selv på ca 15 minutter. 
Og han er nu blevet så god til selv at mærke når han har brug for det, at han selv siger til/spørger om han må blive puttet i vores seng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.