Hvor langt henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2021

Anonym trådstarter

Heeeej

Jeg er gravid med 2. Barn men jeg er i tvivl om hvor langt jeg er henne. Min cykluslængde har varieret en del. I april til maj havde jeg 29 dage, så skal jeg gå ud fra at jeg har en cyklus på 29 dage og dermed udregne derfra hvor langt jeg er henne? Selvom den har været svingende.. I så fald kunne jeg teste positivt da jeg var 3+1, hvilket for mig lyder ret usandsynligt at kunne teste så tidligt? Eller hvad? 
Ved første lægebesøg, hvordan kan de så tjekke hvor langt jeg er? Er det via vaginalundersøgelse eller blodprøve?

første graviditet kunne jeg først teste positivt på dagen hvor jeg skulle have mens, prøvede endda dagen før hvor den var helt negativ!
Tænker om det kan være tvillinger, når jeg kunne teste meget positivt så tidligt  (Hvis ikke jeg er længere henne)

Tak fordi du læste med!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2021

Altea

Det er jo kun en scanning der kan bestemme alder, en læge går altid bare ud fra cyklusstart, hvilket sjældent stemmer ret godt.

Det er æl der bestemmer dit fosters alder, du er altid 2+0 ved æl.

Men i dit tilfælde er det jo ret ligemeget, da du ikke har haft lange, uregelmæssige cyklusser. Så du ved jo hvad du max kan være. Men mange tester pæn tydelig streg uden tvivl, omkring 3+3/3+4. Ved du hvornår den er gået fra negativ til positiv, så har du en god indikation. Men lægen kan ikke give nærmere svar end dig selv, så hvis det er vigtigt, så køb dig en tidlig scanning om ca 20 dage

Anmeld Citér

10. juni 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Det er jo kun en scanning der kan bestemme alder, en læge går altid bare ud fra cyklusstart, hvilket sjældent stemmer ret godt.

Det er æl der bestemmer dit fosters alder, du er altid 2+0 ved æl.

Men i dit tilfælde er det jo ret ligemeget, da du ikke har haft lange, uregelmæssige cyklusser. Så du ved jo hvad du max kan være. Men mange tester pæn tydelig streg uden tvivl, omkring 3+3/3+4. Ved du hvornår den er gået fra negativ til positiv, så har du en god indikation. Men lægen kan ikke give nærmere svar end dig selv, så hvis det er vigtigt, så køb dig en tidlig scanning om ca 20 dage

Tak for dit svar. Jeg troede egentlig bare, at en læge kunne tage en blodprøve eller lave en undersøgelse der kunne indikere ca. hvor langt man er henne  
Jeg er nemlig i tvivl om jeg kunne være blevet gravid i april, men en tidlig scanning må jo næsten til ja.

Anmeld Citér

10. juni 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Heeeej

Jeg er gravid med 2. Barn men jeg er i tvivl om hvor langt jeg er henne. Min cykluslængde har varieret en del. I april til maj havde jeg 29 dage, så skal jeg gå ud fra at jeg har en cyklus på 29 dage og dermed udregne derfra hvor langt jeg er henne? Selvom den har været svingende.. I så fald kunne jeg teste positivt da jeg var 3+1, hvilket for mig lyder ret usandsynligt at kunne teste så tidligt? Eller hvad? 
Ved første lægebesøg, hvordan kan de så tjekke hvor langt jeg er? Er det via vaginalundersøgelse eller blodprøve?

første graviditet kunne jeg først teste positivt på dagen hvor jeg skulle have mens, prøvede endda dagen før hvor den var helt negativ!
Tænker om det kan være tvillinger, når jeg kunne teste meget positivt så tidligt  (Hvis ikke jeg er længere henne)

Tak fordi du læste med!

Jeg testede positivt 3+1. Troede jeg var 3+6. 
tænker at du fint kan regne med det indtil nf med at få en mere rigtig termin

tillykke

Anmeld Citér

10. juni 2021

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg testede positivt 3+1. Troede jeg var 3+6. 
tænker at du fint kan regne med det indtil nf med at få en mere rigtig termin

tillykke

Det er alligevel vildt at man kan teste så tidligt! Tusind tak

Anmeld Citér

10. juni 2021

Anonym

Lægen udregner alderen ved at måle fra isse til rumpe på fosteret. I starten vokser de nemlig cirka lige meget. Det er ikke nok med fx mængden af Hcg. Du kan komme til tidlig scanning fra 6 + 0 (6 + 4 hvis du er i tvivl om din cyklus)

Anmeld Citér

10. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lægen udregner alderen ved at måle fra isse til rumpe på fosteret. I starten vokser de nemlig cirka lige meget. Det er ikke nok med fx mængden af Hcg. Du kan komme til tidlig scanning fra 6 + 0 (6 + 4 hvis du er i tvivl om din cyklus)

Ja, det vidste jeg godt  tak for svar. Jeg vil overveje om der skal en tidlig scanning til eller ej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.