Forskel på 1. og 2. graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. juni 2021

BebeTil2

Hej Piger

Hvad havde I af symptomer på 1. og 2. graviditet? 

Er der nogen som har haft samme symptomer begge gange, men har fået hvert sit køn? Eller omvendt?

Er så spændt. Selvfølgelig er det vigtigste et sund og rask barn, men man kan ikke lade være med at tænke på hvad det mon bliver denne gang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2021

Moep

Stort tillykke

Jeg har fået to drenge. I første graviditet havde jeg i første trimester kvalme, madlede, overvældende træthed. Andet og tredje trimester var forrygende. 
I anden graviditet var jeg flyvende gennem første og andet trimester, hvor jeg havde en glubende appetit, men blev slået helt ud i tredje trimester. Kunne slet ikke gå, og skulle ligge ned resten af dagen hvis jeg prøvede at gå bare en lille tur. Lillebror lå også og klemte rigtig meget i bækkenet. 

Anmeld Citér

9. juni 2021

Lilleluna

Jeg venter lige nu barn nr. 3, en lille dreng. Jeg har i forvejen en dreng og en pige. Og jeg vil sige at mine graviditeter har været stort set identiske. Jeg har haft samme mængde kvalme, halsbrand og forstoppelse. Men har egentlig gode nemme graviditeter. Jeg har intet mærket der skulle være en forskel på at vente en dreng og en pige.

Anmeld Citér

9. juni 2021

BebeTil2

Hehe det er så spændende, for jeg mærker ikke rigtigt noget andet en lidt mens smerter agtigt. Det var det samme første gang. dog havde jeg SLET ikke lyst til varme drikke første gang og min lugtesans var X en million

Denne gang har jeg ikke lyst/lyst til noget specielt endnu og min lugtesans er ikke SÅ forstærket. Håber lidt på at få en dreng denne gang, nu hvor vi allerede har en pige

Min svigerinde havde 2 vidt forskellige graviditeter men fik samme køn :p Det ikke til at blive klog på  

Anmeld Citér

9. juni 2021

Morpåudebane

Jeg har to af samme køn. 1. Graviditet var en leg, ingen kvalme eller ubehag 

2. graviditet kastede jeg op hver dag fra 3+ til 15+ 

Anmeld Citér

9. juni 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Mine graviditeter har været vildt forskellige. Med den første havde jeg ''mild'' hyperemesis hvor jeg kastede op 5-10 gange dagligt i samtlige 9 måneder, men jeg blev heldigvis aldrig så dårlig at det blev nødvendigt med indlæggelser. Til slut nåede jeg også lidt at få svangerskabsforgiftning, men gik heldigvis i fødsel af mig selv. Ventede en lille dreng.

Anden gang fik jeg hyperemesis igen, men denne gang var det værre end første gang. Var indlagt on and off og fik drop regelmæssigt indtil uge 20. Derefter fik jeg for højt blodtryk, men slap da for svangerskabsforgiftning. Det blev en lille dreng mere.

Her tredje gang (jeg er 37 uger henne i morgen) har jeg haft lidt morgenkvalme fra uge 7-11, men ellers ingen kvalme overhovedet. Andet trimester gik så nemt, at jeg ofte næsten kunne ''glemme'' at jeg var gravid. Dog har jeg bøvlet med bækkenløsning her i tredje trimester, hvilket har været en udfordring i hverdagen med to små børn. Til gengæld er blodtrykket super fint denne her gang. Alt i alt har dette været langt den letteste af mine graviditeter! Denne her gang skal vi have en lille pige.

Fælles for dem alle tre har været ømme bryster og halsbrand. 

Anmeld Citér

9. juni 2021

Emiliaa92

Graviditeten med min datter, var super nem og uden nogle former for gener! Jeg var super aktiv og frisk lige til fødslen.

Denne gang venter jeg en dreng, og den her graviditet har været helt anderledes!! Jeg har haft kvalme, ubehag, smerter og er generelt bare udmattet og træt hele tiden s: 

Anmeld Citér

10. juni 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
BebeTil2 skriver:

Hej Piger

Hvad havde I af symptomer på 1. og 2. graviditet? 

Er der nogen som har haft samme symptomer begge gange, men har fået hvert sit køn? Eller omvendt?

Er så spændt. Selvfølgelig er det vigtigste et sund og rask barn, men man kan ikke lade være med at tænke på hvad det mon bliver denne gang. 

Jeg havde i første graviditet overhovedet ikke kvalme.
Men fra før 4+0 i anden graviditet havde jeg massiv kvalme, hele dagen i 3,5 måned. 
Alle troede at nr to blev en dreng, når nu det var anderledes. Men Vi har to piger.

Anmeld Citér

11. juni 2021

BebeTil2

Hehe sjovt at høre jeres historier Nogen har bare total omvendte symptomer og får det samme og andre har samme symptomer og får alligevel forskellige køn. Det ikke til at blive klog på  

Er der nogen der har hørt om den med hvis første barn har en kraftig hårvirvl, så får vedkommende en lillebror?  

Eller at det første barn konstant går rundt og siger det ene køn ud i det blå og det så også blev det som h*n gik rundt og sagde? 

Jeg glæder mig til at finde ud af hvad vi venter, ved ikke hvordan jeg ventede til fødslen sidste gang, denne gang er tålmodigheden ikke så stor <3 men uanset hvad det bliver, er vi glade, så længe barnet er sund og rask.

Anmeld Citér

11. juni 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg havde ingen første gang

anden gang havde jeg bækkenløsning fra uge 15 og var meget hæmmet af smerter - også lang tid efter fødslen. første gang tog jeg 11 kg på og 4 kg anden gang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.