Det offentlige vs. det private - Henvisninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
5 svar
2 synes godt om
9. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeg er meget nysgerrig på at høre historierne fra jer der er midt 30'erne og over.
Hos min læge er det komplet umuligt at få noget som helst hjælp før der er gået et år, trods vi er et stykke over de 35. 

Så vi kigger mod udredning i det private, da vi godt kan regne ud at vi bliver pressede på tid og alder hvis vi skal vente til der er gået et år + ventetid for at komme i gang med behandling.
Det hjælper jo ikke på chancerne at gå og vente til vi er et år ældre....

Jeg kender nærmest ingen der rent faktisk arbejder med fertilitet, der ikke anbefaler at komme i gang temmelig hurtigt efter 6-7 mdrs. forsøg når man er over 35.
Det er kun hos min egen læge jeg møder den holdning, men hvad har i oplevet?

Hvad er jeres erfaringer og hvad ville i ønske i havde vidst hvis i skulle starte forfra?
Fortsætte med at banke på hos lægen, eller bare gå direkte i det private?
Og kan man vende tilbage til det offentlige igen, efter udredning hos det private?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2021

koeapabshicar

Nej når man er over de 35 er det 6 mdrs forsøg og så kan man søge hjælp. 
jeg ville prøve at banke i bordet hos min læge eller skifte. I har selvfølglig også ret til udredning

Anmeld Citér

9. juni 2021

koeapabshicar

Og jeg ved ikke om du kan vende tilbage til det offentlige. Det tror jeg man kan. 
Der er lige nu rigtig lange ventetid de fleste steder pga efterslæb fra den første nedlukning. Jeg ved ikke om dit område er påvirket. Men det er måske også værd at tage med i overvejelserne. 
vi har lavet en baby i det offentlige og i det private. Det private er langt mere fleksibelt og du har mere “privatliv” med enkelt værelser osv hvor du ikke som sådan render sammen med andre   I hvert fald her hvor jeg kommer fra 

Anmeld Citér

9. juni 2021

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres input.

Jeg synes vi føler os en smule umyndiggjorte i det her og der lyttes ikke rigtig.
Så kan godt være et lægeskift vil være et sted at starte også.

Men fleksibiliteten i det private er absolut noget der er værd at have med i overvejelserne.

Anmeld Citér

9. juni 2021

Altea

Vi betalte bare selv udredning i det private, og ingen ventetid

Anmeld Citér

9. juni 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Vi betalte bare selv udredning i det private, og ingen ventetid

Hvad er årsagen til at i valget at gå den vej og har det været det rigtige valg for jer set i bakspejlet? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.