Tidlig corona barsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

416 visninger
5 svar
1 synes godt om
8. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer

Er der nogle herinde der skal gå på barsel fra uge 28?  Det kan jeg som det ser ud lige nu, men jeg har hørt fra flere at den aftale kun gælder til og med d. 30 juni. Jeg kan dog ikke få det bekræftet nogle steder, da det ikke er noget min fagforening har hørt om, altså at man ikke skulle kunne gå tidligt fra.. Nogle som er bekendt med det  har termin i oktober...

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
serinasmor skriver:

https://dsr.dk/loen-og-arbejdsvilkaar/coronavirus/covid-19/gravid-barsel-og-orlov-under-covid-19-saadan-er-du

ikke barsel - men omplacering

Men der står intet om hvor længe det gælder ?

Jeg er også lidt nyskerrig nemlig. Jeg skal først føde sidst på året 

Anmeld Citér

8. juni 2021

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Det har vidst også noget med faget at. 

Vi (arbejder på sygehuset) må ikke have patient kontakt efter graviditets uge 28, derfor skal der fra uge 28-32 findes administrative opgaver og det er ikke altid muligt hos os, mener min kollega selv måtte betale de 4 uger. Og det er kun pga. Corona. 

Anmeld Citér

8. juni 2021

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Det gælder for visse brancher, særligt for gravide med en form for patientkontakt - ud fra et forsigtighedsprincip. Udgangspunktet er, at man skal omplaceres, og hvis det ikke kan lade sig gøre, så hjemsendes (med løn eller barselsdagpenge, afhænger af ens ansættelsesvilkår). I sidste ende er det en lægefaglig vurdering, om det er forsvarligt at arbejde (egen læge).

Det er en aftale, som løbende er blevet forlænget, og derfor ved man ikke, hvornår den endeligt slutter. Ved spørgsmål ring til sundhedsmyndighedernes hotline. 

Anmeld Citér

8. juni 2021

HapsHapsHaps

Nogle steder handler det også om lokale aftaler. Min veninde kunne gå fra i uge 28, jeg kan ikke. Vi er begge lærere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.