Gravid sige det til chef

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeg skal til NF på torsdag og tænker at jeg vil informerer chefen omkring at jeg er gravid. Da det er svært at holde skjult i overfor de nærmeste kollegaer, da min mave allerede fylder en del

Men siger man bare "jeg er gravid" eller skal jeg komme med dokumentation og have dokumentation for at have informeret omkring graviditet eller andet ? Aner ikke hvad jeg skal, da jeg aldrig har haft en chef i en graviditet

Og når jeg er i en gul fagforening følger jeg så bare bupls regler ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2021

Anonym

Du skal følge den overenskomst din fagforening har forhandlet hjem til dig og ikke BUPL’s som du ikke er medlem af! 

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal følge den overenskomst din fagforening har forhandlet hjem til dig og ikke BUPL’s som du ikke er medlem af! 

Men med alt andet følger jeg jo BUPL ?

Anmeld Citér

8. juni 2021

Moep

Stort tillykke med graviditeten

Ja, som udgangspunkt siger du det bare til chefen - og så vil jeg klart anbefale at følge op med en mail! Altid. Så du på skrift også har et “bevis” for at have oplyst det i tide. Der kan du så bare skrive noget med, “tak for snakken, blablabla, forresten er min terminsdato xx/xx/xx”.

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Men med alt andet følger jeg jo BUPL ?

Men du betaler jo ikke til BUPL?
Du må have fat i din fagforening og høre dem af. 

Anmeld Citér

8. juni 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Altså jeg sagde det bare til min leder. Pædagog i vuggestuen.

Jeg vil vente til du har været til nf. Selvom din mave viser det. For din chef vil sikkert spørger om hvornår du er sæt til. For at udarbejde og planlægge barsel ovs..

Er det i normal området du er i?

Er der ting du i fremtiden ikke kan gør pga din graviditet vil det være en god ide at nævne dem.

Er du offentlige ansatte eller privat er der også forskel på hvornår du ka. Gå fra på barsel. 

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Altså jeg sagde det bare til min leder. Pædagog i vuggestuen.

Jeg vil vente til du har været til nf. Selvom din mave viser det. For din chef vil sikkert spørger om hvornår du er sæt til. For at udarbejde og planlægge barsel ovs..

Er det i normal området du er i?

Er der ting du i fremtiden ikke kan gør pga din graviditet vil det være en god ide at nævne dem.

Er du offentlige ansatte eller privat er der også forskel på hvornår du ka. Gå fra på barsel. 

Det er også det jeg skriver, venter til efter nf

Jeg er kommunalt ansat pædagog i vuggestue. Forventet ingen gener (har indtil videre ingen i hvertfald)

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men du betaler jo ikke til BUPL?
Du må have fat i din fagforening og høre dem af. 

Nej jeg betaler selvfølgelig ikke til BUPL.?

Men min løn osv finder jeg jo i BUPLs overenskomst (ved godt at jeg selv kan forhandle den, men den køre bare standard BUPL)

Anmeld Citér

9. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er kommunalt ansat pædagog i vuggestue. Forventet ingen gener (har indtil videre ingen i hvertfald)

Hej igen.

Tænker over løft. Også er det vigtigt du husker handsker,ved ble skift. 

Også har du ret til at gå fra 8 uger før du føder.

Også skal du inden der gået 3 mdr efter du har født fortæller hvornår du er klar til at vende tilbage. 

Mvh 

Anmeld Citér

9. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej igen.

Tænker over løft. Også er det vigtigt du husker handsker,ved ble skift. 

Også har du ret til at gå fra 8 uger før du føder.

Også skal du inden der gået 3 mdr efter du har født fortæller hvornår du er klar til at vende tilbage. 

Mvh 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.