Hvordan kan jeg lære at elske mine ben + billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.443 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juni 2021

Anonym trådstarter

I får lige et beskåret billede. Jeg er 180 høj. Jeg har lange tynde ben. Jeg har i dag disse ikke så flotte shorts på, men havde ikke andet og det var jo så varmt i dag. 

Jeg har det VIRKELIG svært med mine ben. De er lange og tynde og så selvfølgelig helt hvide men fair nok. Jeg ville ønske virkelig ønske jeg havde kortere ben. 

jeg føler at alle stirre på mine ben. Altid med og uden lange bukser på. Men i sommertiderne med bare ben, så føler jeg folk stirre endnu mere og jeg kan virkelig ikke lide det. 
Lige meget hvad jeg gør eller tager på, ligner jeg bare sådan en klumpe dumpe føler jeg. Føler mig så kikset og klodset at se på. Intet tøj passer til mig, heller ikke shorts nederdele kjoler osv, pga mine ben

hvordan lærer jeg at kunne lide mine ben? Jeg kan jo desværre ikke gøre dem kortere, så jeg må gøre noget... 

kan nogle hjælpe med nogle fif og råd til at elske dem i stedet for at hade dem

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2021

Anonym

I får lige et beskåret billede. Jeg er 180 høj. Jeg har lange tynde ben. Jeg har i dag disse ikke så flotte shorts på, men havde ikke andet og det var jo så varmt i dag. 

Jeg har det VIRKELIG svært med mine ben. De er lange og tynde og så selvfølgelig helt hvide men fair nok. Jeg ville ønske virkelig ønske jeg havde kortere ben. 

jeg føler at alle stirre på mine ben. Altid med og uden lange bukser på. Men i sommertiderne med bare ben, så føler jeg folk stirre endnu mere og jeg kan virkelig ikke lide det. 
Lige meget hvad jeg gør eller tager på, ligner jeg bare sådan en klumpe dumpe føler jeg. Føler mig så kikset og klodset at se på. Intet tøj passer til mig, heller ikke shorts nederdele kjoler osv, pga mine ben

hvordan lærer jeg at kunne lide mine ben? Jeg kan jo desværre ikke gøre dem kortere, så jeg må gøre noget... 

Det er aldrig rart, at synes der er noget galt med ens krop. 
Det her siger jeg altså ikke bare, for at du skal føle dig bedre tilpas. Men damn girl - du har nogle flotte ben ��. De har jo lange slanke modelben. Det er altså ikke fordi folk tænke - ej hvor er hun grim og høj med stankelben ... det er fordi de ser noget pænt og er misundelige. 
Jeg kan oplyse om at jeg er 150 med tilhørende ben... jeg ville dræbe for din højde og ben

Anmeld Citér

5. juni 2021

ønskebørn74

Anonym skriver:

Du har VILDT smukke ben!!!
Det er misundelige blikke og fra mændenes side tjekker de dig ud.

Anmeld Citér

5. juni 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Som en anden skrev , at det aldrig er rart når man ikke kan lide sin krop. Men dybt ærligt du har ikke den mindste grund til at hade din krop. Du har mega flotte slanke model ben. Jeg er 155 og hvor gad jeg godt være lidt højere. Jeg vil fanme gerne bytte mine ud med dine. 

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym

Der er masser af lange smukke sommerkjoler, som jeg slet ikke kan tage på pga min højde. 
Shorts med lange flotte ben er da bare flot..?

Jeg tror du skal arbejde med at tænke positivt om dig selv... for det sætter nogle dumme begrænsninger. Der er masser af bukser/ kjoler/ nederdele osv når man har lange ben. 
Du leder efter noget umuligt- nemlig noget der skjuler lange ben. Jeg er 150 cm - jeg har aldrig fundet tøj der gør mig højere . De din høje og flotte ben som et fortrin frem for noget der skal skjules. Det er misundelsværdigt med de smukke skanker

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym

Græsset er altid grønnere på den anden side. Da jeg var yngre var jeg super ked af mine ben. Jeg har, modsat dig, korte ben, tykke lår og brede lægge. Også uanset min kropsvægt. Og nu er der andre ting der gør at jeg ikke er tilfreds med min krop. Og nogen gange tænker jeg, at det ville være lettere at få opereret de ting jeg er utilfreds med.

Men jeg er samtidig sikker på, at det ikke vil løse noget. For usikkerheden sidder i hovedet. Så jeg er i gang med at øve mig på at skide på hvad andre tænker og på de skønhedsidealer som samfundet har fundet på. Det er mega svært og jeg kæmper stadig med det. Men tror bare jeg er nået til et sted i livet hvor jeg tænker, at livet er for kort til at skulle bekymre sig om andres opfattelse og til at skulle passe ind i nogle kasser som skønhedsindustrien har fundet på. Så jeg øver mig videre. 

Helt konkret handler det om at ændre den indre stemme man har, der fortæller en at man er "forkert" og grim". I starten er det svært, for man er blevet så vant til den at man ikke altid opdager den. Og i starten føles det akavet at stå foran spejlet og sige "du er smuk", "tak krop" og "jeg elsker dig", men efterhånden bliver det nemmere. 

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym

Jeg ville elske at have højden til sådanne kjoler fx...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym

Det er også noget med at eje det. Min veninde på 180 cm beklagede sig altid over sin højde og at hun ikke kunne gå i høje hæle. Jeg fik hende overtalt til aldrig at krumme ryggen for at se lavere ud og hun går også med hæle nu. Ej at du har din flotte højde og ben. Tænk modelhøjde.
Når man er lille “ejer” man det ved at køre meget på det at være petit og cute. Jeg går kun i korte ting fordi jeg ellers ligner en firkant. 

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym

... et eller andet sted er det også fantastisk at vi alle er forskellige. Man skal bare bruge de kort man har fået på den bedste måde: 

Hvis alle var 167 vejede 62 kg og brugte str 38 i sko ville det også været ret kedeligt

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

... et eller andet sted er det også fantastisk at vi alle er forskellige. Man skal bare bruge de kort man har fået på den bedste måde: 

Hvis alle var 167 vejede 62 kg og brugte str 38 i sko ville det også været ret kedeligt

Men det ville jeg nu stadig hellere være end 182 cm og 112 kg (og størrelse 40 i sko)

Det kan være svært med højde og lange ben at købe både lange og korte kjoler, fordi de som regel er for korte i begge situationer. Og når man så heller ikke har tynde lange ben, som mig, så kan det være endnu mere besværligt.

Men til trådstarter: Jeg har også dele af min krop som jeg da godt kunne tænke mig var anderledes, mest vægtmæssigt, men det tror jeg alle har. Jeg synes personligt mine arme er for korte i forhold til min højde sådan rent proportionsmæssigt. Og så har jeg små korte pølsefingre, som sådan lidt giver mine arme/hænder er barnligt look. Og ringe er virkelig svære at finde nogen som passer og klæder mig, fordi der næsten altid ligner et barn som klæder sig ud med sin mors smykker.

Det jeg har valgt at gøre er at finde de dele af min krop som jeg godt kan lide og fokusere på dem, og gøre mere ud af dem, så det er det folk (og jeg selv) ser og lægger mærke til. Såsom mine øjne, min tajle, mine ankler (ret slanke min generelle størrelse taget i betragtning) osv.

Men det gør at jeg for det meste fokuserer på det jeg godt kan lide ved mig selv, og så ikke spilder mig tid på de ting jeg måske godt kunne ønske mig lidt anderledes.

Som andre siger, så har du ret flotte ben. Måske en dag du selv kommer til at synes det også. Men hvis ikke, så i det mindste at du kommer til at kunne se på alle de andre ting du kan lide ved dig selv og nyde dem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.