Lægesekretær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.380 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har fået tilbudt en elevplads som lægesekretær, men kan ikke rigtigt finde ud af, hvad lønnen ligger på (voksenelevløn over 25 år). Jeg synes, der er forskellige oplysninger alt efter, hvor jeg kigger. Er der måske nogen herinde, der er ved at uddanne sig til lægesekretær og ved det med sikkerhed?

På forhånd tusind tak. �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2021

1977

Profilbillede for 1977

Det lader til der er overenskomst med PLA hvis der er tale om almen praksis. Tjek deres overenskomst for elever 

Anmeld Citér

4. juni 2021

Anonym trådstarter

Tak. Jeg har skam læst alt. Derfor søger jeg en, der selv er på samme vilkår, som kan sige den præcise løn. �� 

Anmeld Citér

4. juni 2021

1977

Profilbillede for 1977

Den ligger fra 21.000 og op. Afhængigt om du er ansat kommunalt og i hvilken kommune, regionalt eller privat. 

Anmeld Citér

6. juni 2021

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Som 1977 skriver, så kommer det an på, om du er blevet tilbudt en elevplads i en almen praksis eller på et sygehus i en af regionerne. Derudover er der også forskel på, hvor i landet, din praktikplads er, da der er områdetillæg alt efter hvilken kommune, praktikpladsen ligger i. Bemærk, det er ikke alle kommuner, der har et områdetillæg.

Får du ikke svar her, så ring til HK eller PLA alt efter, hvor du har fået tilbudt ansættelse.

• HK - lægesekretærelev på et sygehus i en af regionerne.
  • PLA - lægesekretærelev i almen praksis.

Pøj pøj med uddannelsen

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym

Nordsjælland1980 skriver:

Som 1977 skriver, så kommer det an på, om du er blevet tilbudt en elevplads i en almen praksis eller på et sygehus i en af regionerne. Derudover er der også forskel på, hvor i landet, din praktikplads er, da der er områdetillæg alt efter hvilken kommune, praktikpladsen ligger i. Bemærk, det er ikke alle kommuner, der har et områdetillæg.

Får du ikke svar her, så ring til HK eller PLA alt efter, hvor du har fået tilbudt ansættelse.

• HK - lægesekretærelev på et sygehus i en af regionerne.
  • PLA - lægesekretærelev i almen praksis.

Pøj pøj med uddannelsen

Der er også overenskomst ml. HK og PLA i privat praksis, så der kan man også sagtens ringe til HK. (: 

Anmeld Citér

6. juni 2021

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981
Anonym skriver:

Der er også overenskomst ml. HK og PLA i privat praksis, så der kan man også sagtens ringe til HK. (: 

Tak

Jeg kunne ikke lige læse mig til det, så ville ikke forvirre

Kender kun til HK på det statslige område

Anmeld Citér

7. juni 2021

Anonym

Jeg får 21.925kr 

Ansat lægesekretær elev i region Sjælland. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.