Jeg arbejder som ufaglært i hjemmeplejen i sommerferievikariat. Var i gang med det første år som sygeplejerske da blev gravid med den ældste. Jeg var ved chefen i uge 6 da der visse ting jeg ikke skal. F.eks kontakt til visse typer medicin. Hun planlagde mine besøg så jeg ikke kom til det og sagde ikke et ord til mine kollegaer. Jeg blev dog afsløret af en borger og kollega da jeg blev lidt svimmel og måtte side og have koldt at drikke på et besøg hvor vi skulle være 2. Den kollega holdte også tæt ind til jeg var klar til at sige det højt til alle. Hvilket var efter nf.
Nr 2 var jeg færdig uddannet og arbejdet på et plejehjem. Der var en kollega bekymret for mig fordi jeg var så træt Men jeg skal uden om at fortælle ved at sige jeg havde sovet dårligt. Var omkring 5 uger henne. På den første hverdag efter var jeg ved chefen og fortælle det og jeg ikke ønskede at det kom ud til kollegaerne.De fik det ar vide da jeg omkring 10+5 henne da jeg var blevet scannet til det skulle havde nf. Jeg kom dog af sted igen i et passende tidspunkt.
Jeg ville til en hver tid anbefale at sige det til chefen da der er visse risisi i sundhedssektoren og i forhold til forståelse hvis det ikke går som ønsker. Du kan bede pågældende om at tie stille i forhold til kollegaer. Så kan du selv sige det når det passer ind.
Anmeld
Citér