3+3 og kvalme - Hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du oplevet kvalme allerede i uge 2+

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.610 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. juni

Orange

Hej kære jer

Jeg har virkelig brug for jeres input/ hjælp.

Jeg har nu i snart en uge døjet med slem kvalme, både morgen, dag og aften. lige nu er kl 14.29 og jeg kan ikke være i mig selv fordi jeg har så meget kvalme. 

Jeg er efter min menstrations app 3+3
Igår morges testede jeg meget flot negativ på en valmed
I dag har jeg fået en meget utydelig grå styggestreg frem både på valmed og en tidlig rfus test, som begge kom fint frem indenfor tid. 

Andre tegn på kroppen udover kvalme er
Ømme bryster, som jeg altid har ugen op til mens
Jeg er meget oppustet

Så Jeg har brug for at høre om det er nogle af jer andre der allerede døjede med meget slem kvalme fra ca 2+4 ca ? 

Jeg ved godt det er meget tidligt at teste, men hvis jeg ikke er gravid, hvad er så galt  
Jeg kan først komme til læge om 3 dage. 

ingen billeder af testen, da min telefon ikke kan få den finde grå skyggestreg frem. 

Vh Orange

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Orange skriver:

Hej kære jer

Jeg har virkelig brug for jeres input/ hjælp.

Jeg har nu i snart en uge døjet med slem kvalme, både morgen, dag og aften. lige nu er kl 14.29 og jeg kan ikke være i mig selv fordi jeg har så meget kvalme. 

Jeg er efter min menstrations app 3+3
Igår morges testede jeg meget flot negativ på en valmed
I dag har jeg fået en meget utydelig grå styggestreg frem både på valmed og en tidlig rfus test, som begge kom fint frem indenfor tid. 

Andre tegn på kroppen udover kvalme er
Ømme bryster, som jeg altid har ugen op til mens
Jeg er meget oppustet

Så Jeg har brug for at høre om det er nogle af jer andre der allerede døjede med meget slem kvalme fra ca 2+4 ca ? 

Jeg ved godt det er meget tidligt at teste, men hvis jeg ikke er gravid, hvad er så galt  
Jeg kan først komme til læge om 3 dage. 

ingen billeder af testen, da min telefon ikke kan få den finde grå skyggestreg frem. 

Vh Orange

Testene du beskriver er negative. Men det er som du siger også tidligt og testene kan derfor sagtens blive positive om nogle dage.  

ved ikk hvor tidligt man kan begynde at få kvalme. Men hvis du ikk er gravid så kan årsagen være noget så simpelthen som at psyken kan bilde en meget ind. Hvis man virkelig selv tror på man er gravid. Så kan kan få en hulens masse symptomer

Anmeld Citér

4. juni

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tror helt sikkert det er din psyke.

Ægget sidder sig fast omkring 3+0 og begynder at danne hcg. Så det er usensynligt at niveauet er så højt så du ville kunne udvikle symptomer allerede , tænker jeg .

Anmeld Citér

4. juni

Orange

Men kan jeg også udvikle symptomer når vi nu ikke prøver og endda muligvis ikke ønsker en graviditet?

Jeg har kun testet fordi jeg har haft så meget kvalme heletiden 

Anmeld Citér

4. juni

Kontrast

Profilbillede for Kontrast
Orange skriver:

Men kan jeg også udvikle symptomer når vi nu ikke prøver og endda muligvis ikke ønsker en graviditet?

Jeg har kun testet fordi jeg har haft så meget kvalme heletiden 

Det tror jeg godt, at du kan. Det virker som om, at graviditet fylder meget i din bevidsthed (også selvom, at det er bevidstheden om, at du ikke ønsker det/gerne vil undgå det) og det tænker jeg kan smitte af på det fysiske. 

Anmeld Citér

4. juni

Orange

Så selv om man ikke tænker på eller håber på en graviditet, så kan det godt påvirke en fysik? Hmm muligvis men kan ikke se hvorfor?

Jeg har 2 skole store børn og har siden jeg fik dem ikke ønsket at få flere. Jeg har aldrig været på p-piller eller andet, men prøver på bedste vis bare at undgå at ramme ægløsning, som nu har virket i over 8 år. 

Da jeg arbejder meget (som selvstændig) har den tanke ikke strejfet mig før jeg ikke kunne holde kvalmen ud længere, og derfor testede jeg.

Derfor søger jeg råd om det KAN være et tidligt tegn på en graviditet Da jeg ikke tænker det kan være et tegn på stress.

Fordi mit næste bud er at der er noget mere alvorligt galt

Anmeld Citér

4. juni

fehår

Profilbillede for fehår

HCG giver kvalmen, og HCG er det, en graviditetstest måler. Ergo vil et højt nok HCG-niveau til at give kvalme også betyde en positiv graviditetstest. 

Anmeld Citér

4. juni

Orange

Godt.. Jeg prøver lige igen

Er der nogen af jer der har oplevet at have kvalme allerede fra 2+ og det har vist sig at være pga. graviditet?

Jeg ved godt hvordan hcg virker men jeg efterspørger erfaringer fra andre der har oplevet på egen krop at have kvalme morgen, middag og aften så tidligt i graviditeten?

Jeg tester negativt, og da jeg kun er 3+3 så kan jeg ikke udelukke den mulighed endnu

Anmeld Citér

5. juni

MissMP

Profilbillede for MissMP
Orange skriver:

Godt.. Jeg prøver lige igen

Er der nogen af jer der har oplevet at have kvalme allerede fra 2+ og det har vist sig at være pga. graviditet?

Jeg ved godt hvordan hcg virker men jeg efterspørger erfaringer fra andre der har oplevet på egen krop at have kvalme morgen, middag og aften så tidligt i graviditeten?

Jeg tester negativt, og da jeg kun er 3+3 så kan jeg ikke udelukke den mulighed endnu

Jeg fik kvalme omkring 2+6, var nærmest sikker på at jeg var gravid. Testede for sjov 3+1 (meget tidligt) og den var negativ. Blev meget overrasket da jeg virkelig følte mig gravid, og mit underlive føltes også meget mærkeligt. Dog kunne jeg teste positiv 3+3. Men jeg vidste nærmest bare at jeg var gravid.

håber snart du får en afklaring, uanset om du ønsker graviditet eller ej

Anmeld Citér

5. juni

Vsm

Profilbillede for Vsm

Jeg får kvalme nærmest dagen efter ægløsning, når jeg er gravid (har nu prøvet det tre gange), og nej, det er ikke indbildning, men ret voldsom kvalme 24/7 i op til 4 måneder. Det burde måske ikke kunne lade sig gøre - men det gør det altså. Min teori er, at min krop må reagere på noget andet end hcg. Også fordi jeg ikke har kunnet teste positiv før tidligst 4+3 nogen af gangene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.