Symptomer - hvad oplever I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. juni 2021

Sammisumm

Hej 

Jeg er gravid i 6 uge, med mit andet barn, og jeg syntes det er sjovt så forskellige mine graviditeter er, ift. Symptomer indtil videre.

I min første graviditet brækkede jeg mig fra 5+0 og frem til uge 13-14 stykker, helt op til 7 gange om dagen, var voldsom køresyg og var træt. 

I min nu anden graviditet har jeg haft en jagthunds lugtesans fra før jeg testede positiv og min næse vrænger og hader parfumedufte (mega slemt) , køleskab, prutter mv. (puha), on and off stikken/følsomme brystsvorter, niv/murren forneden og så har jeg meget madlede, har slet ikke lyst til at spise noget, hverken alm. Mad eller slik, men har ingen kvalme..

Tænkte det kunne være sjovt hvis I delte jeres symptomer, både hvis I er førstegangsgravid eller en sammenligning med tidligere graviditeter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2021

Ananas

Sidste gang er 10 år siden, så kan ikke huske alt, men kan huske at jeg havde ligamentsmerter relativt tidligt. Min lugtesans ændrede sig omkring uge 5 eller 6, hvor jeg slet ikke kunne holde køleskabslugt ud. Havde på intet tidspunkt kvalme, men døjede meget med halsbrand, især i den sidste del. Og så skulle jeg tisse hele tiden, mener også det startede tidligt. 

I dag ved jeg ikke om jeg er gravid, hvis så skulle jeg være 4+2, men kan ikke lave to streger. Jeg har dog alle symptomerne undtagen kvalme: ligamentsmerter, sygt ømme bryster der ser helt deforme og store ud, skal tisse hele tiden, meget træt og kan sove meget mere end normalt og så føles det som om der sidder en kæmpe kugle lige bag skambebet og fylder ekstra meget, så underlivet er helt ømt. Dén følelse husker jeg tydeligt fra sidst. Derfor er jeg skide forvirret over de negative tests har haft symptomer i 14 dages tid nu som bare er tiltaget i styrke og flere er kommet til. Det bliver rart med en afklaring snart

Anmeld Citér

3. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har ikke haft særlige voldsomme og generende symptomer i nogle af mine graviditeter (l gang med nr 4). Det eneste denne gang er at jeg har været helt ekstremt træt

Anmeld Citér

3. juni 2021

snec

Hej

Jeg er 13+1 og venter en efternøler som nr 3. mine gravididiteter har været stort set ens. Jeg har ikke kastet op i nogen af dem og har heller ikke haft kvalme overhoved. Jeg føler mig kun temmelig træt. Men det gjorde jeg vidst også med de to andre. 

Anmeld Citér

3. juni 2021

Winni1986

1. graviditet: TRÆT, ufattelige kramper i benene om morgenen.

2. graviditet: TRÆT, lidt kvalme uge 4 til 7.

Ellers ingen symptomer - jeg føler mig priviligeret

Anmeld Citér

3. juni 2021

MissMP

Jeg er i uge 6+3 og har enormt meget kvalme. Derudover er jeg konstant svimmel og har kastet op et par gange. 
Min næse er så sart at jeg kan lugte min nabo ryge, hvis jeg ligger på sofaen og har åben havedør  
jeg er også meget træt. Mine symptomer eksploderede først omkring 5+6

kan dårligt huske hvordan jeg havde det i mine andre graviditeter, udover at jeg havde kvalme og opkast der også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.