Hej
Jeg har en datter på 3,5 år. Hun har en medfødt hjertefejl, som bl.a gør at hun skal på hospitalet hvis hendes temperatur kommer på 38,5 grader eller derover. Min datter er meget bange for læger og sygeplejersker, har nåleskræk og er generelt bare meget utryg når vi er på hospitalet. Der er afprøvet adskilluge metoder som skulle gøre hende mere tryg, og vi taler meget om det osv, men lige lidt hjælper det. Efter hver indlæggelse eller hospitalsbesøg, tager det hende en uges tid, at komme til sig selv, og falder ligesom lidt tilbage i udviklingen. Hun bruger også stadig både ble og sut, og viser ikke på den måde tegn til at smide nogle af delene. Inden sidste indlæggelse var hun begyndt på, at sige til når hun havde lavet lort i bleen, men det gør hun ikke længere. Jeg er meget fortaler for, at man skal tage tingene i børnenes tempo, og det har min kæreste og jeg også gjort med vores to ældre børn. Vores læge på hospitalet siger, at det er helt normalt for børn der kronisk syge, at de har har brug for ekstra tryghed ved sutten fx, og at de kan være længere tid om at stoppe med ble. Jeg tænker bare dog, at min datter jo vil blive ved med at skulle på hospitalet ofte, så hun vil jo altid have brug for ekstra tryghed. Jeg er begyndt at blive utålmodig kunne helt vildt godt tænke mig at skubbe/hjælpe hende lidt på vej til at smide bleen, så er der nogle gode råd, eller nogle der har stået/står i samme båd?
Anmeld
Citér