Hej,
Jeg er i østrogenbehandeling efter fjernelse af nogle sammenvoksninger I livmoderen. Jeg har imens fået taget nogle prøver forud for henvisning til fertilitetsbehandling. Bl.a er der taget prøve for LH niveau. Min læge, der bestilte prøverne ved jeg er i behandling, og jeg nævnte det også for sygeplejersken der tog prøven, men hun mente ikke at det havde nogen betydning for resultaterne. Men nu ser jeg så at mit LH niveau er højere end det skal være. Når jeg så læser om de to hormoner, står der at østrogen har betydning for LH. Men jeg bliver jo vildt forskrækket over at det skulle være så højt, så det svarer til jeg er i gang med overgangsalderen. Det undrer mig i øvrigt, da jeg hver måned tager ægløsningstests og den er altid negativ, indtil den bliver positiv( dag 15 hvor jeg får æglæsning). Jeg tænker den vel burde være "konstant positiv" hvis jeg normalt gik rundt med et for højt niveau.
Er der nogen der har forstand på det? Problemet er jeg lige er startet nyt job idag, så jeg har ikke lyst til at skulle starte dag to med at sidde i telefonkø hos lægen, på trods af jeg er mega nervøs over det.
Anmeld
Citér