Vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej piger

er gravid anden gang og er i uge 12, men har allerede taget 2-2,5 kg på. Er det ikke meget og unødvendige kilo? Bare første graviditet tog jeg først på efter uge 20?
grunden til det interesse mig er fordi jeg for 3 år siden tabte mig 33 kg, og ønsker ikke veje for meget. Er normalvægtig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg er 3. gangs gravid og har tage 2 kg på her i uge 18. Men tror tilgengæld også jeg har tabt noget muskelmasse, da de daglig cykelture har manglet (hjemmearb. pga corona). 

Jeg døjede meget med kvalme første trimester og spiste MANGE små mellemmåltider. Det var derfor svært at sammenligne hvor meget jeg spiste før graviditeten. Og vægten var ærligtalt underordnet sammenligne med at få en hverdag med bare lidt overskud til at hænge sammen.

Jeg kan godt forstå du har opmærksomhed på det, når du tidligere har kæmpet med vægten. Men jeg synes ikke du skal være bekymret over et par kilo. Bare du har det godt. Og det er meget normalt at kroppen forandre sig hurtigere 2. gang. 

Anmeld Citér

1. juni 2021

Winni1986

Jeg er i uge 19 og jeg har taget 2 kg. på.

Jeg tror at det er meget individuelt og jeg tror ikke at du skal bekymre dig om 2/2,5 kg. i uge 12, men hvis du bekymrer dig, så kan du da ringe til det sygehus, hvor du skal føde og tale med en jordemoder omkring det?

Anmeld Citér

1. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har taget 3,5 kg på i sidste uge (uge 10)

Har dog læst at man tager 1-4 kg på i uge 10 (vægtskema på nettet), så det beroligere lidt. MEN det går voldsomt stærkt denne gang (4. Gang) og jeg er meget spændt på om der er to eller bare en mega baby). Synes ikke jeg har gjort noget anderledes denne gang og jeg er ret sikker på at jeg er mere aktiv i denne graviditet 

De andre gange har man intet kunne se før jeg var omkring midtvejs og havde max taget et par kilo på midtvejs og ingenting før uge 12

Min startvægt er i øvrigt også den samme i alle graviditeter og er normal vægtig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.