Blødning m. Lille klump 6+4 - erfaringer søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.865 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. juni 2021

Anonym trådstarter

Øv øv øv...

I lørdags begyndte jeg at få lidt lyserødt udflåd på papiret hver gang jeg tørrede mig. Søndag og mandag var det lidt brunt, ikke meget men lidt hver gang. 
I morges til lyserødt igen og nu her til middag rigtig blod og en lille klump. Er så ked af det og overbevist om at det var det. Jeg har ikke haft symptomer siden ca. uge 4-5 mht. brysterne. 

Har I nogen ligende erfaringer der endte godt/skidt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2021

Ayasmor

Jeg har oplevet blødning, under graviditet, 2 gange. Den ene gang, var en abort den anden gang endte med en søn

Anmeld Citér

1. juni 2021

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Jeg har oplevet blødning, under graviditet, 2 gange. Den ene gang, var en abort den anden gang endte med en søn

Hvor tidligt oplevede du blødningerne og hvordan blev der taget hånd om det ved din læge? 

Anmeld Citér

1. juni 2021

Ayasmor

Anonym skriver:

Hvor tidligt oplevede du blødningerne og hvordan blev der taget hånd om det ved din læge? 

1. Gang begyndte jeg at bløde i 8. Uge. Smerterne tog hurtigt til, dog kun i den ene side. Så jeg måtte en tur forbi vagtlægen og udelukke graviditet udenfor livmoderen. Det viste sig desværre at være en graviditet, der var gået til grunde meget tidligt, formentlig med tvillinger, hvor kun den ene var kommet ud. Resten kom indløbet af de efterflg. dage.

2. Gang begyndte jeg at bløde 6+0. Jeg havde i forvejen tid til scanning senere den dag, efter henvisning fra egen læge, fordi vi ikke vidste hvor langt jeg var. Jeg var benet gravid igen, umiddelbart efter aborten. Jeg blødte i en uge, incl klumper. Det var hjerteblink v. Scanningen og jeg fik målt hcg ved egen læge, pga. Fortsætte blødninger. Ud kom en søn, som nu er knap 4.

Anmeld Citér

1. juni 2021

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

1. Gang begyndte jeg at bløde i 8. Uge. Smerterne tog hurtigt til, dog kun i den ene side. Så jeg måtte en tur forbi vagtlægen og udelukke graviditet udenfor livmoderen. Det viste sig desværre at være en graviditet, der var gået til grunde meget tidligt, formentlig med tvillinger, hvor kun den ene var kommet ud. Resten kom indløbet af de efterflg. dage.

2. Gang begyndte jeg at bløde 6+0. Jeg havde i forvejen tid til scanning senere den dag, efter henvisning fra egen læge, fordi vi ikke vidste hvor langt jeg var. Jeg var benet gravid igen, umiddelbart efter aborten. Jeg blødte i en uge, incl klumper. Det var hjerteblink v. Scanningen og jeg fik målt hcg ved egen læge, pga. Fortsætte blødninger. Ud kom en søn, som nu er knap 4.

Tak for dine beskrivelser af dit forløb.

Havde lægetid i dag, så har lige fået mål HCG og så droppede vi alt det øvrige i første omgang. I morgen skal jeg ringe og få besked om tallet og om lægen synes jeg skal til skanning ved en gynækolog. Håber tallet er rigtig højt men at jeg alligevel bliver sendt til skanning. Kan godt mærke at før får jeg ikke ro. 

Anmeld Citér

1. juni 2021

Baby.mamma

Jeg har haft 2 SA i 6 uge som var præcis som du beskriver. Det var embroidét som var klumpen. 

Anmeld Citér

1. juni 2021

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Jeg har haft 2 SA i 6 uge som var præcis som du beskriver. Det var embroidét som var klumpen. 

Det er jeg ked af at høre. Min klump var ikke som sådan en rund klump. Men mere travler

Blødte du meget eller lidt og med/uden smerter? 

Anmeld Citér

1. juni 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Øv øv øv...

I lørdags begyndte jeg at få lidt lyserødt udflåd på papiret hver gang jeg tørrede mig. Søndag og mandag var det lidt brunt, ikke meget men lidt hver gang. 
I morges til lyserødt igen og nu her til middag rigtig blod og en lille klump. Er så ked af det og overbevist om at det var det. Jeg har ikke haft symptomer siden ca. uge 4-5 mht. brysterne. 

Har I nogen ligende erfaringer der endte godt/skidt? 

Øv øv. Mine erfaringer er desværre ikke gode. Er igang med at abortere for 3. Gang. Mine er startet med ubehag/smerter, brunt udflåd, og til sidst blødning m. smerter ligesom ved mens. Håber ikke det er tilfældet ved dig

Anmeld Citér

1. juni 2021

Baby.mamma

Anonym skriver:

Det er jeg ked af at høre. Min klump var ikke som sådan en rund klump. Men mere travler

Blødte du meget eller lidt og med/uden smerter? 

Jeg har ikke haft smerter. Tror der var som alm mens, men det er mange år siden

Anmeld Citér

1. juni 2021

Ayasmor

Anonym skriver:

Tak for dine beskrivelser af dit forløb.

Havde lægetid i dag, så har lige fået mål HCG og så droppede vi alt det øvrige i første omgang. I morgen skal jeg ringe og få besked om tallet og om lægen synes jeg skal til skanning ved en gynækolog. Håber tallet er rigtig højt men at jeg alligevel bliver sendt til skanning. Kan godt mærke at før får jeg ikke ro. 

Håber på det bedste for dit forløb.

En enkelt hcg måling siger dog ikke så meget i sig selv. Jo, den kan afgøre, om du er gravid eller ej, hvilket du allerede har konstateret. Den siger desværre ikke så meget om, hvorvidt det er en begyndende abort. Der vil det være relevant med en fornyet hcg måling, efter 2-3 dage, hvor det er niveauet af stigning eller fald, der er interessant.

En scanning tidligt i forløbet vil ikke nødvendigvis kunne give dig vished heller, desværre. Det kan være meget svært at se noget, så tidligt. 

Jeg kan godt huske følelsen af magtesløshedens og den uvisse ventetid. Den er næsten ikke til at holde ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.