Eksperthjælp: Blunder ved siden af tumling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
1 svar
0 synes godt om
31. maj

Gitte Sander

Hej Gitte
Min kæreste og jeg er uenige omkring morgenrutiner med vores 7-måneder datter. Når vores datter vågner om morgenen, og det er ham, som står op, lægger de sig ind på sofaen. Han tænder fjernsynet på et program, hun kan lide, og så ligger han ved siden af og blunder. Min umiddelbare tanke er, at når man står op med hende, så står man rigtigt op. Hans tanke er, at man godt kan lægge og blunde ved siden af hende. Jeg bliver utryg ved, at der ikke er en af os, som har øjne på hende.
Nu er mit spørgsmål, hvad du tænker? Og hvordan løser vi en sådan konflikt?
På forhånd tak for svar.

Gittes svar

Hej Julie,

Jeg synes du skal gøre ham klart, at du har en grænse der. Simpelthen sige til ham, at du er utryg ved at han ligger og blunder og ikke har vågne øjne på hende. Når man kun er 7 mdr. er det et forældreansvar og forpligtelse at sørge for at barnet er tryg og ikke kommer til skade. Det kan han ikke, hvis han blunder.

Det være sagt, så ved jeg da godt, at man være så træt at man småsover med små vågne børn. Det går bare ikke, hvis barnet fx er oppe i en sofa eller seng. Eller hvis barnet kan bevæge sig hen til noget på gulvet og komme til skade. Og ja, det gør de lige pludselig meget hurtigere og længere væk end man tror i den alder.

Så det er en ommer. Der skal være vågne voksne øjne på et barn på 7 mdr. Længere er den ikke.

Vh.

Gite

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Ej com on hun er 7 mdr.

Er han oppe om natten med hende da?

Han skal måske tidligere i seng. Hvis han ikke kan komme med hende og er træt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.