Hårfarvning, neglelak, parfume og alt det andet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2021

ErDetSnartNU

Moep skriver:

Jeg gjorde det ikke selv i nogle af mine graviditeter, men jeg forstår godt lysten til det. Nu gik jeg ledig de sidste måneder, så kom ikke rigtig ud. 

Men en af mine nærmeste veninder brugte både neglelak og lidt parfume, og fik et sundt og raskt barn ud af det. Min “holdning” er, at man skal gøre som man lyster. Hvis det gør dig glad at tage lidt neglelak på - så gør det!  Kender ikke rigtig til nogle mærker som skulle være bedre, men Nilens Jords produkter er som udgangspunkt parfumefri. 

Den er vel lidt svær, den der med "jeg/jeg kender en, der røg under hele graviditeten/farvede hår/tog slankepiller/drak 10 kopper kaffe/hvad-end under hele graviditeten, og der kom en rask baby ud af det" - det kan godt være, at babyen er rask, men man ved vel reelt set ikke, hvad eventuelle hormonforstyrrende stoffer har gjort ved fosteret før drengen som 25-årig opdager dårlig sædkvalitet/pigen får menstruation som 9-årig, eller "barnet" udvikler kræft? 

Jeg siger ikke, at de ting nødvendigvis sker - men faktum er, at vi befinder os i en verden med massevis af hormonforstyrrende/kræftfremkaldende stoffer, som vi ikke kender påvirkningen af, før barnet vokser op. At man har fået en (tilsyneladende) rask baby er jo ingen garanti for, at man ikke har fyldt fosteret med stoffer, der påvirker dem senere i livet. 

Personligt bruger jeg stadig lidt make-up - mascara og noget til at tegne mine bryn op med. En sjælden gang imellem bruger jeg parfume og lidt ekstra make-up, men det er en "risiko" jeg tager med åbne øjne. Jeg ville selv holde mig fra hårfarve og neglelak (selvom jeg er enormt fristet af sidstnævnte). Det kan godt være, at man kan få neglelak uden stoffer i, men neglelakfjerner er jo et ret skrapt opløsningsmiddel, så det hele er jo en afvejning af, hvor mange forskellige ting, man vil udsætte sit foster for

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2021

AnoMor

Jeg har aldrig brugt neglelak selv. Men jeg farvede mit hår en enkelt gang under graviditeten da jeg skulle til konfirmation og gerne ville se ordentlig ud, jeg var i forvejen afbleget og sådan en udvoksning er bare ikke flot, Jeg farvede mit hår i en brunlig farve der meget ramte min naturlige hårfarve så man ikk lagde mærke til udvoksningen så meget i resten af graviditeten. 
jeg gik generelt ikk med make up den gang. Hvis jeg blev gravid idag (hvilket jeg ikke gør) så ville jeg farve mit hår igen på samme måde og ville bruge make up hver dag som jeg plejer. 

Anmeld Citér

31. maj 2021

2017morigen

Jeg brugte intet under mine graviditeter. Men for mig er det meget nemt da jeg yderest sjældent bruger andet end end en roll in. Så jeg nærmeste været glad for at have en valid undskyldning for helt at lade være med at gøre det.

Men jeg syntes at du skal overveje hvor meget glæde lidt neglelak vil give dig. Hvis det giver dig glæde så tænker jeg at det er det værd

Anmeld Citér

31. maj 2021

Winni1986

Ønskebaby1987 skriver:

Mht parfume, tænker jeg det kan være ok, hvis du fx sprøjter lidt på tøjet. Så kommer det jo ikke i berøring med huden.

Hvis du googler neglelakker til gravide, synes jeg der kommer et par muligheder frem for en ‘grønnere’ udgave af neglelak

Jeg har netop bestilt en hjem fra Minta.dk - de reklamerede med neglelakker med mindre kemi

Anmeld Citér

31. maj 2021

Winni1986

2017morigen skriver:

Jeg brugte intet under mine graviditeter. Men for mig er det meget nemt da jeg yderest sjældent bruger andet end end en roll in. Så jeg nærmeste været glad for at have en valid undskyldning for helt at lade være med at gøre det.

Men jeg syntes at du skal overveje hvor meget glæde lidt neglelak vil give dig. Hvis det giver dig glæde så tænker jeg at det er det værd

Det var også den konklusion, som jeg kom frem til - og det viser sig, at der findes alternativer til den traditionelle neglelak...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.