Tidlig scanning - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. maj 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg er 5 + 5 og vil gerne have en tidlig scanning. Jeg er bare meget i tvivl om, hvornår det giver bedst mening?

Det er for min egen skyld. Jeg har næsten ingen symptomer (og det kan skifte dag til dag), så mangler lidt tryghed og en følelse af, at det er virkeligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2021

babyxmange

Tillykke med spiren, jeg vil mene at en uge fra nu så er du ca. 7+0 og så er det muligt at se/høre hjertet slå og den der scanner har lidt mere baby at måle på men du kan altid ringe og rådføre dig med personalet på det sted hvor du vil købe din scanning, de fleste er super søde til at rådgive.

Anmeld Citér

31. maj 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Savanna skriver:

Jeg er 5 + 5 og vil gerne have en tidlig scanning. Jeg er bare meget i tvivl om, hvornår det giver bedst mening?

Det er for min egen skyld. Jeg har næsten ingen symptomer (og det kan skifte dag til dag), så mangler lidt tryghed og en følelse af, at det er virkeligt

I første graviditet var vi i uge 10. Altså 9+noget. Det var en rigtig baby vi fik set til gengæld er der jo længe til, når man er i uge 5-6. 
i anden graviditet var vi i uge 8. Tror jeg blev regnet til 7+2. Det var en helt anden oplevelse. Lille baby, men den var der
Så ja, hvis du kan vente, så omkring mellem de to. Men det kommer an på hvad du ønsker at se. For nogen er det bare at se blommesæk og omrids af baby, andre vil se stærkt hjerteblink og noget der ligner en rigtig baby. 

Anmeld Citér

31. maj 2021

Black Rose

Savanna skriver:

Vi har valgt scanning ved 9+0 i begge mine graviditeter Både fordi der på det tidspunkt er noget at se, og fordi risikoen for at abortere efterfølgende er væsentligt lavere ved vellykket scanning 9+0 end eksempelvis to uger tidligere. En scanning ved 7+0 ville ikke give mig ro ret længe, men det er jo så forskelligt, hvordan man har det med det

Anmeld Citér

31. maj 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vent som minimum til 7+0, men forvent ikke at se ret meget andet end en lille klat med et lille bitte blinkende hjerte

Anmeld Citér

31. maj 2021

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Vi var afsted 4+5 fordi jeg ikke troede på jeg var gravid og der var bare et sort lille område.. 8+0 var vi afsted igen og der var hjertelyd og det var såå fint

Anmeld Citér

31. maj 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Tusind tak for svar!

Jeg har en tid hos lægen i uge 8. Så vil væbne mig med tålmodighed og få en tid derefter  

Anmeld Citér

31. maj 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Ved min store dreng var vi til tidlig scanning ca 8+0, og der kunne vi se en fin lille 'frø' med begyndende arme og ben. Og selvfølgelig tydeligt hjerteblink. 

Ved min mindste dreng blev jeg scannet 6+4, og der kunne man kun se en lille klat, og det trænede øje kunne se hjerteblink. 

Så hvis du godt kan vente, får du helt sikkert mest ud af det efter 8+0. Omkring uge 10+0 ser man en rigtig lille baby der spjætter rundt. Så der sker jo vildt meget på meget kort tid. Men jeg forstår udmærket behovet for at se at alt er ok tidligere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.