Mærke liv 2. gangs, hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.594 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2021

Anonym trådstarter

Hejsa.

Jeg er 2. gangs gravid 17+4, og mærker stadig ikke liv, hvilket bekymrer mig lidt. Ved kønsscanning fik vi godt nok at vide, at min moderkage ligger foran ud mod maveskindet, så jeg ville mærke liv senere. Men hvor meget senere? På nuværende tidspunkt mærkede jeg liv med vores førstefødte.

Hvornår har i mærket liv 2. gang?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa.

Jeg er 2. gangs gravid 17+4, og mærker stadig ikke liv, hvilket bekymrer mig lidt. Ved kønsscanning fik vi godt nok at vide, at min moderkage ligger foran ud mod maveskindet, så jeg ville mærke liv senere. Men hvor meget senere? På nuværende tidspunkt mærkede jeg liv med vores førstefødte.

Hvornår har i mærket liv 2. gang?

Det er helt normalt først at mærke liv 20+ når moderkagen ligger foran  

har ikke selv prøvet det, men har flere veninder der først mærkede liv i uge 19-21

Anmeld Citér

30. maj 2021

fehår

Ved min første lå moderkagen må bagvæggen, og jeg mærkede liv i uge 16. Ved min anden lå moderkagen ud mod maveskind, og jeg mærkede endelig liv 19+1, og der gik stadig et godt stykke tid, inden jeg regelmæssigt mærkede liv.

Anmeld Citér

30. maj 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er helt normalt først at mærke liv 20+ når moderkagen ligger foran  

har ikke selv prøvet det, men har flere veninder der først mærkede liv i uge 19-21

Mange tak for svar, det gør mig lidt roligere  

Anmeld Citér

30. maj 2021

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Ved min første lå moderkagen må bagvæggen, og jeg mærkede liv i uge 16. Ved min anden lå moderkagen ud mod maveskind, og jeg mærkede endelig liv 19+1, og der gik stadig et godt stykke tid, inden jeg regelmæssigt mærkede liv.

1000 tak - det er jo et direkte sammenligneligt scenarie du kommer med her  så har jeg da lidt at tid at løbe på endnu, før jeg skal blive for bekymret. 

Anmeld Citér

30. maj 2021

HapsHapsHaps

Jeg er 2. Gangs, 25+0 i dag og har foranliggende moderkage. Jeg har kun i de sidste 3 ugers tid mærket sådan "det er helt sikkert baby der sparker"-liv. Før det var det kun kilden, og det startede først for alvor omkring 18. Uge - så jeg tænker det er helt normalt hvad du oplever jeg blev også nervøs, for med mon første mærkede jeg spark allerede i uge 17.

Anmeld Citér

31. maj 2021

Winni1986

Jeg er i samme båd som dig - bare en uge længere fremme...

Jeg er 2. gangs gravid med en moderkage der ligger foran.

Jeg mærkede liv for første gang for et par dage siden, så der går nok ikke længe før din lille ven i maven kan mærkes...

Anmeld Citér

31. maj 2021

Anonym trådstarter

Ej hvor er jeg glad for at høre fra nogen i samme båd, som mig  

Fortryder sådan, at jeg ikke fik spurgt, hvad scanningsdamen mente med at mærke sent liv - ja hvor sent

Med vores første kunne vi på nuværende tidspunkt se små spark på ydersiden af maven, så tænkte at anden gang, måtte jeg da i det mindste kunne mærke bare en lille smule nu (selvom moderkagen ligger foran). Troede ikke foranliggende moderkage kunne betyde SÅ meget, men jeg slår koldt vand i blodet for nu, for det lyder til det er helt normalt det jeg oplever. TAK.

Anmeld Citér

31. maj 2021

ErDetSnartNU

Jeg mærkede liv fra uge 14 og min kæreste kunne mærke små spark fra omkring 18+0 - min moderkage ligger også mod maveskindet, men baby kunne mærkes helt nede ved skambenet, når hun altså besluttede sig for at være samarbejdsvillig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.