GUL erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. maj 2021

Hulahoop

Hej alle.
Jeg er pt. alvorligt bekymret for, at jeg er gravid uden for livmoderen.
Dette er min 4. graviditet siden juni sidste år. Jeg har haft 1 missed abortion, en bio, et vindæg og nu denne. De første 3 gange er jeg blevet naturligt gravid.
Jeg er 6+6 i dag hvilket er sket med IUI-H, og var til scanning på fertilitetsklinikken i tirsdags. De kunne ikke finde nogen graviditet - hverken i livmoderen eller udenfor. Mit HCG tirsdag var på 769 og nyt HCG i dag er desværre på 991. Meget tyder derfor på en GUL. Nu skal jeg på sygehuset i morgen.
Meningen er, at vi skal opstarte IVF behandling nu. Nu har jeg jo en million spørgsmål som jeg ikke engang selv kan finde rundt i. Men har nogen af jer, stået i denne situation?
Jeg begynder at blive alvorligt bekymret for, hvad det er der går galt hver gang jeg bliver gravid.
Mit AMH er på 3,5 og de forstår faktisk ikke hvordan jeg kan fortsætte med at blive så nemt gravid. Passageundersøgelsen var fin.
Rodet indlæg, men ville være rart at høre fra nogen som har prøvet noget lignende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2021

FrøkenTø

Kære du.

Jeg havde selv en GUL tilbage i efteråret, og mit forløb var desværre meget som dit, lyder det til. HCG-niveauet der steg lidt, men ikke nok, og intet at se på scanningen hverken i livmoder eller æggeledere før jeg var 9 uger henne. Jeg føler virkelig med dig, for jeg var konstant nervøs og ekstremt opmærksom på om jeg fik smerter i siden af maven i de uger, det stod på.

Fordelen ved at det blev opdaget så tidligt var, at jeg undgik (akut)operation. Jeg blev behandlet med methotrexat, som jo er noget mindre indgribende (det var bare en enkelt sprøjte i låret) men det gjorde til gengæld, at jeg ikke måtte blive gravid i de tre efterfølgende måneder. Og måske skal man endda vente seks måneder, hvis man er i fertilitetsbehandling, synes jeg at have hørt? 

Jeg ved ikke hvordan det videre forløb med IVF osv er, for jeg var selv heldig at blive gravid naturligt efterfølgende. Og det på trods af, at der havde siddet en graviditet i min højre æggeleder og at lægen sagde, min venstre æggeleder så inaktiv ud ��. Men hvis du har nogle spørgsmål til selve GUL-forløbet, skal jeg forsøge at svare så godt jeg kan.

Jeg krydser fingre for, at det ikke er en GUL, du er ude for, eller at den i det mindste går i sig selv igen, så du slipper for behandling. Held og lykke på hospitalet i dag, jeg sender dig en masse tanker!

Anmeld Citér

28. maj 2021

Ønskebarnnr2

Det har jeg prøvet. Bortset fra de første gang bare troede jeg havde en MA, hvor de så lavede en udskrabning.
Da jeg et par dage senere begyndte at få ondt i siden, så kom jeg ind på hospitalet og jeg blev akut opereret for en GUL. Den kostede mig en æggeleder :-( Jeg var 8+1. 
jo før de kan opdage det jo bedre. Hos mig scannede de ikke ordentligt, så de opdagede den ikke første gang desværre.. 

min var også via en IUI-H i øvrigt. Super øv! Jeg har været igennem IVF for at blive gravid igen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.