Kære du.
Jeg havde selv en GUL tilbage i efteråret, og mit forløb var desværre meget som dit, lyder det til. HCG-niveauet der steg lidt, men ikke nok, og intet at se på scanningen hverken i livmoder eller æggeledere før jeg var 9 uger henne. Jeg føler virkelig med dig, for jeg var konstant nervøs og ekstremt opmærksom på om jeg fik smerter i siden af maven i de uger, det stod på.
Fordelen ved at det blev opdaget så tidligt var, at jeg undgik (akut)operation. Jeg blev behandlet med methotrexat, som jo er noget mindre indgribende (det var bare en enkelt sprøjte i låret) men det gjorde til gengæld, at jeg ikke måtte blive gravid i de tre efterfølgende måneder. Og måske skal man endda vente seks måneder, hvis man er i fertilitetsbehandling, synes jeg at have hørt?
Jeg ved ikke hvordan det videre forløb med IVF osv er, for jeg var selv heldig at blive gravid naturligt efterfølgende. Og det på trods af, at der havde siddet en graviditet i min højre æggeleder og at lægen sagde, min venstre æggeleder så inaktiv ud . Men hvis du har nogle spørgsmål til selve GUL-forløbet, skal jeg forsøge at svare så godt jeg kan.
Jeg krydser fingre for, at det ikke er en GUL, du er ude for, eller at den i det mindste går i sig selv igen, så du slipper for behandling. Held og lykke på hospitalet i dag, jeg sender dig en masse tanker!
Anmeld
Citér