Gravid??eller hvad skal jeg tro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.058 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. maj 2021

Line1983

Hejsa 

jeg har idag fået svar fra en urinprøve på test af blærebetændelse hvori der står : gravid positiv. Jeg har taget en test fra valmed som var 100 % negativ. Så undres meget! 

andre der har prøvet noget lignende ? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2021

Mom

Profilbillede for Mom

Den test du selv tog, var det på fx. eftermiddags urin, efter indtagelse af væske?

Den test ved lægen er den taget på fx mprgenurin?

Anmeld Citér

26. maj 2021

Line1983

Den test jeg selv tog var her Til frokost - den til lægen var som du skriver med morgenurin.

havde en mens lignende blødning der varede 1 1/2 døgn- men kom på min mens dato derfor troede jeg ikke at jeg kunne være gravid. Men ingen stor blødning. Men friskt blod. Så det er lidt underligt. 

Anmeld Citér

26. maj 2021

September2019

Log ind på sundhed.dk og tjek laboratorie svar ☺️ Der vil der stå hvis de har målt hcg.

Anmeld Citér

26. maj 2021

Line1983

September2019 skriver:

Log ind på sundhed.dk og tjek laboratorie svar ☺️ Der vil der stå hvis de har målt hcg.

Der står selvfølgelig intet... forstår bare ikke at lægens svar , at der står gravid og positiv? 

Anmeld Citér

26. maj 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Det er godt nok et mærkeligt svar.

Jeg arbejder selv på en mikrobiologisk afdeling, og når der indsendes en urin til dyrkning og resistens, så laves der altså ikke en graviditetstest også? Ja faktisk laver vi slet ikke graviditetstests overhovedet. De praktiserende læger skriver hvis patienten er gravid, men det er fordi, man kigger efter hæmolytiske streptokokker gruppe b.

Anmeld Citér

27. maj 2021

123321

Profilbillede for 123321

Ja, det virker lidt mystisk. Har du fået fat i lægen? Tænker der er sket en fejl især, hvis du også selv tester negativ. Du kan ikke se noget på sundhed.dk ift hcg, hvis du ikke har fået taget blodprøve, og som jeg forstår det har du kun lavet en urin prøve.

Anmeld Citér

27. maj 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Altså, de gange jeg har fået taget urin test til dyrkning, har de hver gang selv udført en gtest forinden på urinen. Men jeg synes det er underligt at de ikke har fortalt dig det. Har du mon talt med lægen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.