Nogen muslimer her eller nogen med dårlig æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.058 visninger
5 svar
4 synes godt om
26. maj 2021

Kiran

Hej

Jeg skriver på vegne af en veninde. Min veninde har prøvet 1 gang ivf og en gang icsi i det offentlige. Begge gange var hendes æg meget dårlige. Lægerne siger at de skal overveje ægdonation. Det vil hun ikke pga sin religion. 

Har nogeb prøvet noget lignende, hvad gjorde i? Kan man gøre noget for at forbedre sine æg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2021

Babilooo

Hvad har religionen med det at høre når hun allerede er i behandling..? Tror ikke at Koranen forholder sig til det.. 

Anmeld Citér

26. maj 2021

Kiran

Tjullehej skriver:

Hvad har religionen med det at høre når hun allerede er i behandling..? Tror ikke at Koranen forholder sig til det.. 

Hun kan ikke anvende ægdonation

Anmeld Citér

26. maj 2021

Babilooo

Kiran skriver:

Hun kan ikke anvende ægdonation

Jeg har selv fået æg, og der er mange muslimske kvinder der får ægdonation. 

Min pointe er også at det jo heller ikke er naturligt hvis man er i behandling - hvis man fortolker sin religion sådan at man ikke må få hjælp. Og så kan iui, ivf med egne æg og ægdonation gå ud på et.

Du kan jo spørge hende om hun/ de heller vil blive gamle og barnløse og være “gode” muslimer elle have en livlig børneflok. Jeg ved da godt hvad jeg ville foretrække. Tror heller ikke det er noget en Gud forholder sig til. Men det er min egen personlige holdning

Anmeld Citér

26. maj 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg ved ikke hvor meget man selv kan gøre, for at forbedre ægkvaliteten. Kan hendes klinik ikke rådgive hendes om det? Det må de da vide?

Ellers kan man (i det private, ved ikke med det offentlige), få noget der hedder mild IVF. Det giver færre æg til ægudtagning, men det skulle til gengæld give en bedre kvalitet.

Anmeld Citér

25. juni 2021

Bella20

Jeg vil også bede om second opinion dvs en anden klinik �� held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.