Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg har et spørgsmål, for med alt det her Corona vil jeg ikke tage til tandlæge medmindre det nødvendigt.

Jeg har lige været igennem et forkølesesforløb og ved det normalt at man kan få "ondt" i tænderne i den forbindelse.

Men nu mit spørgsmål. Kan man også opleve at det gør ondt i små jag/bølger og ligesom trykker i tænderne ? Når jeg spiser og bider sammen er der intet, heller ikke når jeg mærker efter. Men efter måltider er jeg nærmest øm i/under tænderne. 

Er det normalt når man har været forkølet? Har ikke oplevet det før. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2021

Pb18

Det kunne måske lyde som noget bihulebetændelse? Det får jeg tit i forbindelse med forkølelse og den første gang forvekslede jeg det med tandpine. For mig lindrer det også når jeg bider sammen men gør ondt ellers. Hvis det er det, så hjælper zymelin og ipren som oftest, men giv evt lægen et kald

Anmeld Citér

26. maj 2021

Anonym

Trods corona kan du sagtens gå til tandlægen. Der er endnu ikke bevist smitte blandt patienter og personale. 

Det er helt normale symptomer du har. Det kan i nogle tilfælde være bihulebetændelse, men også bare fordi bihulerne trykker på nerverne så det føles som tandpine. 

Er smerterne generelt i hele munden er det ikke nemt at stille en diagnose og du vil formentlig få at vide du skal se tiden an, så det får du ikke meget ud af. 

Oplever du tandpinen i et enkelt område eller evt. kun i højre eller venstre side er det mere sandsynligt at det har relation til tand/mund. Kulde/varme følsomhed giver også indikation for at det stammer fra en tand. 

Prøv evt. at rense godt mellem tænderne med tandtråd eller mellemrumsbørster. Hvis du oplever blødning er det tegn på tandkødsbetændelse som ofte opleves i forbindelse med forkølelse. Fortsæt med at rense dagligt og så vil det forsvinde inden længe. 

God bedring fra tandplejeren

Anmeld Citér

27. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Trods corona kan du sagtens gå til tandlægen. Der er endnu ikke bevist smitte blandt patienter og personale. 

Det er helt normale symptomer du har. Det kan i nogle tilfælde være bihulebetændelse, men også bare fordi bihulerne trykker på nerverne så det føles som tandpine. 

Er smerterne generelt i hele munden er det ikke nemt at stille en diagnose og du vil formentlig få at vide du skal se tiden an, så det får du ikke meget ud af. 

Oplever du tandpinen i et enkelt område eller evt. kun i højre eller venstre side er det mere sandsynligt at det har relation til tand/mund. Kulde/varme følsomhed giver også indikation for at det stammer fra en tand. 

Prøv evt. at rense godt mellem tænderne med tandtråd eller mellemrumsbørster. Hvis du oplever blødning er det tegn på tandkødsbetændelse som ofte opleves i forbindelse med forkølelse. Fortsæt med at rense dagligt og så vil det forsvinde inden længe. 

God bedring fra tandplejeren

Min søster blev nu smittet hos sin tandlæge i starten af året, så det lyder lidt underligt det du skriver Men der ud over, TS, lyder dine symptomer ret normale, men har du alvorligt ondt, skal du selvfølgelig søge hjælp, selvom jeg godt forstår dit ønske om at udsætte unødvendig kontakter og selv gør det samme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.