Regntøj/termotøj til en str. 80 erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilket mærke bruger I?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.251 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2021

Anonym trådstarter

Hvilket mærke termo/regntøj bruger/brugte jeres børn da de var str 80, altså (ofte) kravlealder. 

Seler og knæ/numse forstærkninger er jeg med på. Men hvad holdt godt?

Stem gerne, og giv endelig jeres erfaringer i en kommentar til -tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Alle mine har gået i str. 80, såh

Hvis det er til at kravlebarn ville jeg købe Mikkline eller tilsvarende prisklasse da det slider meget 

Ellers er jeg vild med wheat i termotøj det er lige lidt mere lækkert i kvalitet, dog også noget dyre.

Min datter har wheat (str 86). Tilgengæld har hendes brødre (4 og 5 år) Mikkline, da jeg ville være virkelig ærgerlig over huller i et dyrt wheat sæt (og der vil komme huller i den alder ��)

Regntøj køber jeg kattnakken da det holder 100 % tørt, hvilket de færreste andre regnsæt gør.

Dog ville jeg igen i den alder købe Mikkline eller tilsvarende, da de igen ikke passer det længe og kravene ikke er så høje til regntøjet. (Fra str. 92 køber jeg kattnakken, da de udfordre regntøjet lidt mere der. Jeg ville i hvertfald som minimum købe kvalitet i børnehavealderen, da de generelt er væsentligt mere ude

Anmeld Citér

25. maj 2021

Anonym

Vi købte et sæt color Kids regntøj i str 80 på tilbud til 100 kr i str 80 (hun gik ikke på det tidspunkt) og det holdt fint. Termotøj har vi købt mikkline brugt til 30 kr og det holdt fint, derefter har vi købt celavi. Vær opmærksom på pasform af celavi, det er ret smalt, så min veninde kunne slet ikke lukke det på hendes datter.

Men jeg har en fredelig pige, som ikke rigtig udfordrer slidstyrken (heller ikke nu hvor hun nærmer sig 3), så det har selvfølgelig nok betydning for mine erfaringer 

Anmeld Citér

25. maj 2021

fehår

Fortvivlet skriver:

Alle mine har gået i str. 80, såh

Hvis det er til at kravlebarn ville jeg købe Mikkline eller tilsvarende prisklasse da det slider meget 

Ellers er jeg vild med wheat i termotøj det er lige lidt mere lækkert i kvalitet, dog også noget dyre.

Min datter har wheat (str 86). Tilgengæld har hendes brødre (4 og 5 år) Mikkline, da jeg ville være virkelig ærgerlig over huller i et dyrt wheat sæt (og der vil komme huller i den alder ��)

Regntøj køber jeg kattnakken da det holder 100 % tørt, hvilket de færreste andre regnsæt gør.

Dog ville jeg igen i den alder købe Mikkline eller tilsvarende, da de igen ikke passer det længe og kravene ikke er så høje til regntøjet. (Fra str. 92 køber jeg kattnakken, da de udfordre regntøjet lidt mere der. Jeg ville i hvertfald som minimum købe kvalitet i børnehavealderen, da de generelt er væsentligt mere ude

Min ældste skal have nyt regntøj, og Kattnakken ser godt ud, for hun er ude dagen lang. Hvordan er det i størrelsen? 

Anmeld Citér

25. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
fehår skriver:

Min ældste skal have nyt regntøj, og Kattnakken ser godt ud, for hun er ude dagen lang. Hvordan er det i størrelsen? 

Bukserne er meget størrelsessvarende synes jeg, jakkerne lidt til den store side

Mine bruger normalt samme str som de har alm tøj i, dog har jeg smidt et nr større på den store og det er kun jakken der er lige lidt i overkanten 

Anmeld Citér

25. maj 2021

Anonym

To af mine har gået da de brugte str. 80. De har begge to haft wheat i både regntøj og termotøj. Ham der stadig kravlede da han brugte str. 80 havde celavi i regntøj og mikk-line i termotøj. Ingen af delene blev slidte og kunne gå i arv til et andet barn 

Anmeld Citér

25. maj 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

Mikk-Line. Genialt.

Anmeld Citér

25. maj 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Wheat er så lækkert og blødt. Selv om der ikke er forstærkning på knæ og numse, synes jeg det er rigtig holdbart til min dreng i str 86. Han er jo heller ikke så vild og aktiv som den store på 5 der har hul på knæene i alle bukser 

Wheats regntøj er også bare lækkert. Man kan jo tit købe det brugt i god stand, for jadet er jo en noget anden pris end fx mikk-line 

Anmeld Citér

31. maj 2021

Anonym

Udover Celavi og Mikkline, er vi og har vi været glade for Didriksen regntøj. Det er virkelig godt. Ingen svedige børn. Og ingen regn kommer ind. Heller ikke alt for dyrt, hvis man finder noget på tilbud. 
Og Marmar i termotøj. Det er dog super småt i størrelsen. Min tre-årige er ved at vokse ud af det, de kalder en str. 5 år... Det er nok mest bare rigtig pænt. Er slidt op efter en sæson i børnehaven. Men jeg køber det igen til næste termotøjssæson  

Ellers er Reima jo fabelagtigt. I flyverdragter. Ved egenligt ikke om de laver termotøj. 

Anmeld Citér

1. juni 2021

Tinstin

I str. 80 købte jeg termotøj brugt - vi havde et brugt sæt fra Ticket og det virkede så fint Der var forstærkninger på knæ og numse og så kostede det kun 50 kr. i genbrugsbutikken.
Min anden søn havde en brugt termodragt fra Marmar i den alder og den var simpelthen så lækker

Nu hvor mine børn er større og man ikke rigtigt kan købe brugt mere, fordi tøjet slides sådan så har jeg købt Mikk-line, men det er virkelig stift i det. Faktisk så stift, at der er slidt hul i det allerede, selvom det kun er brugt siden midten af april.
Nu prøver jeg Celavi, det er blødere og forhåbenligt mere slidstærkt - og stadig billigt.
Wheat og Marmar er bare alt for lækkert, men også for dyrt til mig, øv.

Regntøj: køb ikke brugt. Jeg har købt regntøj brugt to gange og begge gange har det været utæt. Jeg har flere forskellige mærker og ByLindgreen er helt klart det lækreste regntøj, jeg har haft til børnene. Det er også fuldstændig vandtæt - testede det i skybrudslignende regn i 1½ time i træk sidste sommer
Men Celavi er også rigtig fint og koster væsentligt mindre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.