Angsten for at miste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2021

babyxmange

Håber nogle sidder inde med et godt råd eller to, jeg er 43 år gravid med mit barn nr mange og i mine andre graviditeter har jeg også været angst for at miste i starten men aldrig som nu.
Jeg er 14+5 i morgen og mærker liv i ny og næ, er scannet et hav af gange og ved alt er godt og alligevel er angsten for at miste urimelig stor.

jeg har mistet mange gange over de sidste par år ( max i 5+5) og har derfor indstillet mig på at jeg ikke kunne få flere, men nu hvor det så er blevet en realitet og alt går godt tjekker jeg stadig for blod ved hvert toilet besøg et par timer uden bobler i maven er jeg sikker på at nu er det slut igen.

What to do ? ved godt jeg i kraft af min alder har lidt større risici men for pokker, jeg vil jo så gerne glæde mig.

gode råd og gode historier om gamle mødre er mere end velkommen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2021

Babilooo

babyxmange skriver:

Håber nogle sidder inde med et godt råd eller to, jeg er 43 år gravid med mit barn nr mange og i mine andre graviditeter har jeg også været angst for at miste i starten men aldrig som nu.
Jeg er 14+5 i morgen og mærker liv i ny og næ, er scannet et hav af gange og ved alt er godt og alligevel er angsten for at miste urimelig stor.

jeg har mistet mange gange over de sidste par år ( max i 5+5) og har derfor indstillet mig på at jeg ikke kunne få flere, men nu hvor det så er blevet en realitet og alt går godt tjekker jeg stadig for blod ved hvert toilet besøg et par timer uden bobler i maven er jeg sikker på at nu er det slut igen.

What to do ? ved godt jeg i kraft af min alder har lidt større risici men for pokker, jeg vil jo så gerne glæde mig.

gode råd og gode historier om gamle mødre er mere end velkommen.

Din risiko for for abort er vel nu på 2-5 pct. så træk vejret dybt og nyd den sidste gang du er gravid. Der er en del der får “frasorteret” deres barn i starten af en graviditet fordi det ikke er levedygtigt - men du er jo over de kritiske første uger. 

Held og lykke

Anmeld Citér

23. maj 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg havde det præcis som dig i min anden graviditet. Jeg havde mellem barn 1 og 2 også mistet. Men udover at jeg selv havde mistet tidligt i forløbet mistede min veninde halvvejs inde samt at min egen mor for mange år siden mistede et barn helt op mod termin.
Frygten for at miste forsvandt ikke. Overhovedet. Da jeg fødte var hun livløs og sort, rettede sig heldigvis inden for det første minut. Men det var skrækkeligt. Det var en hård graviditet både fysisk og psykisk, og først da vores datter var nogle måneder kunne jeg slappe af og være i det. 
Jeg kan desværre ikke give dig råd, andet end at være ærlig over for din(e) fortrolige omkring dine følelser. Snak om det.

Anmeld Citér

23. maj 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg er 42 og har baby på 5 uger i favnen. Jeg var også angst for at miste. Det hjalp lidt efter NF og meget efter MD. Så igen op mod og efter termin blev jeg bange igen. Har oplevet en veninde miste sit barn ved moderkageløsning, så det sad i mig. Mit eneste simple råd er at beslutte at give slip på angsten og fokusere på at alt er fint.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.