Barn hader bleskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.200 visninger
10 svar
2 synes godt om
22. maj 2021

Anonym trådstarter

Hej jeg Søger nogle gode råd til hvordan jeg kan gøre ble skifte til en god stund. Jeg føler jeg har prøvet alt men alligevel hader mit barn at få skiftet ble og vaske hænder. 

Hader er måske et stort ord men det foregår ofte med gråd og skrig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2021

HapsHapsHaps

Hvor længe har det stået på? Min søn har også perioder hvor bleskift er en udfordring uden lige (han er 2), og sådan har det været meget længe. Vi har fundet ud af at han ind imellem har "sur" afføring, der efter noget tid giver ham meget rød numse. Men der går lidt tid inden vi kan se det, men i tiden inden gør det alligevel ondt på ham at have afføring og få tørret det af og skiftet ble. Og så skriger han selvfølgelig og er meget svær at få til at logge stille. Vores læge siger at det kan være tandfrembrud og/eller kosten. Men hos os er det altså kun perioder

Anmeld Citér

22. maj 2021

Anonym trådstarter

Hvor længe har det stået på? Min søn har også perioder hvor bleskift er en udfordring uden lige (han er 2), og sådan har det været meget længe. Vi har fundet ud af at han ind imellem har "sur" afføring, der efter noget tid giver ham meget rød numse. Men der går lidt tid inden vi kan se det, men i tiden inden gør det alligevel ondt på ham at have afføring og få tørret det af og skiftet ble. Og så skriger han selvfølgelig og er meget svær at få til at logge stille. Vores læge siger at det kan være tandfrembrud og/eller kosten. Men hos os er det altså kun perioder

Det har stået på i over en uge nu det er lidt frusterende faktisk.

Kan godt være det er tandfrembrud.. Det er også meget i perioder her med det gråd ved ble skifte 

Anmeld Citér

22. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Hej jeg Søger nogle gode råd til hvordan jeg kan gøre ble skifte til en god stund. Jeg føler jeg har prøvet alt men alligevel hader mit barn at få skiftet ble og vaske hænder. 

Hvor gammel er barnet? Er det at ligge på pusleplads?

Har du prøvet andre steder end puslebordet? Har du noget over/omkring puslebordet? 

Anmeld Citér

22. maj 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Min søn havde også perioder hvor han nægtede at få skiftet ble  

jeg holdte ham simpelthen bare fast og fik det hurtig overstået. 

Anmeld Citér

22. maj 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvor gammel er barnet? Er det at ligge på pusleplads?

Har du prøvet andre steder end puslebordet? Har du noget over/omkring puslebordet? 

Han er 2

Anmeld Citér

22. maj 2021

Moep

Har ikke et godt råd, men vil bare sige du ikke er alene. Vi har en søn på 22 måneder, og han har det sidste stykke tid været på grænsen til umulig at skifte. Vi har gjort det “lettere” ved at skifte til buksebleer, fordi vi så kan give ham ble på stående/på hovedet/midt i en kolbøtte. Der har været lidt bøvl med maven, og så har jeg lige født lillebror ovenpå et tredje trimester hvor jeg var meget fysisk begrænset. Så tror også der har været en reaktion på det. Men ellers går vi også bare og venter på at der kommer ro på bleskift igen.

Anmeld Citér

22. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det er helt normal adfærd, og især omkring de 2 år.. Det plejer at ændre sig igen efter et stykke tid.. Tror det tog ca. En måneds tid her, hvor hun så også fik lov til at gå uden ble noget af tiden.. 

Anmeld Citér

22. maj 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Min pige har aldrig brudt sig om at blive skiftet. Lige nu virker det godt at synge Halfdan Rasmussens abc når hun ligger på puslebordet. I vuggestuen synger de også mens de skifter og har ingen problemer 

Anmeld Citér

22. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Han er 2

Har I prøvet at gøre det stående, altså med tissebleer? Oplevet mange der ikke synes at puslebordet er fedt, på eller andet tidspunkt.

Eller gjort det på sofaen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.