CKJ skriver:
Uden at lyde som om jeg kønsforskellen her.... men jeg ville genoverveje, det med at du ikke vil have barsel. Det lyder vildt, hvis du slet ikke skal være hjemme bare de første måneder.
med fare for, at få hugger hovedet af, sådan en torsdag aften 
Jeg kan godt forstå dog og vil ikke bide hovedet af dig.
Men tænker lige lidt højt, da jeg blev gravid med min den første var jeg også studerende, manglede endda kun speciale. Jeg gik med drømme og stor mave, troede jeg skulle sidde under æbletræet i hvid kjole med mine bøger og computer, baby sov eller tumlede i græsset. Jeg skulle også fastholde mit sociale liv, havde operabillettet til 5 uger efter fødslen, skulle 6 uger efter fødslen holde konfirmation for min mands store dreng og alle alt maden selv osv.
Så blev jeg mor, den hvide kjole forsvandt som dug for solen, og blev erstattet med noget gråligt sæk agtigt, for kroppen fandt ikke sig selv og brystbenet skulle helst kunne trækkes frem en gang i timen, hver gsng jeg åbnede en bog faldt jeg i søvn på første side for min nattesøvn var præcis lig nul og operaen ja de søder stod tomme den aften. Eneste der holdt var konfirmationen og min hjemmelavede mad til 40 gæster, men det betød også tæt på skilsmisse, at jeg lærte at amme liggende.
Jeg håber for ts, at deres planer kan holde i virkeligheden- men vil også give som råd, lad drt være så løst så det er okay hvis de ikke holder, for de skønne børn er ikke altid som de ser ud i bøgerne.
Og jo der kan sagtens være far og ikke mor der tager tjansen især hvis man på forhånd fravælger amning. Vi var begge to hjemme de første 7 uger ved første barn, men da jeg ammede så kunne den kære far ikke tage mad tjansen, og havde en meget forslugen datter som også nægtede sut for hun havde jo et bryst.
Anmeld
Citér