Jeg synes ikke at det er okay at børn må tage deres mobiltelefon med i skole...og da slet ikke de 6 årige(kan slet ikke se hvad en 6 årig skal bruge en mobiltelefon til, men det er jo en anden snak)
Jeg mener ikke en mobiltelefon har noget at gøre et sted, hvor det er meningen at man skal kunne koncentrere sig og lære. Og de fleste af ungernes venner befindes sig jo på skolen alligevel, og hvis en nødsituation skulle opstå er jeg sikker på der er en telefon til rådighed der kan lånes.
Desuden mener jeg det er et kæmpe irritationsmoment for lærerne. Jeg har selv arbejdet som fastansat lærervirkar i et års tid og ved hvor meget vi kæmpede med de #?%&?# mobiltelefoner. Vi havde også den regel der hed at de skulle være slukket og ligge i tasken, men det var ofte de blev overtrådt, og de blev også ofte taget fra eleverne. Men intet hjalp det.
Oplevede endda en elev der have meget svært ved at følge reglerne og tit blev "sat på plads", og det passede da ikke lige hende. Derfor gik hun ofte ud på gangen i frikvarteret og ringede til sin mor, og så kunne man stå der og tale med en meget udeforstående mor. Altså!!!
Nå, men for at opsummere. Hvis jeg skulle bestemme burde mobiltelefonerne ligge derhjemme.
Anmeld