Mobiltelefoner med i skole...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. oktober 2009

Honningblomst

Hej I kvinder med skolebørn...og alle jer andre med en mening om emnet...

Ville lige høre høre hvilken politik der er på Jeres børns skoler omkring mobiltelefon.

Førhen har det været helt forbudt at have en med på mine drenges skole men nu er det ændret til at de må bruge dem i frikvarterene. Det synes jeg er lidt vildt, men måske meget normalt rundt omkring...tror dog de fleste store unger har haft en med, men nu må de små også...så er lidt spændt om ham på 6 år kommer og vil have sin mobil med...

Men hvordan ser det ud hos jer?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Heidi.

Hej søde Eva..

I Frederikkes skole må de gerne have mobil med, og ligeledes i sfoén. Den skal dog være slukket og ligge i tasken hvilket er fint syntes jeg...

Jeg har selv arbejdet på en sfo hvor mobil var helt tilladt, og det var til at få pip af at hører på

Knus

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Hej søde Eva..

I Frederikkes skole må de gerne have mobil med, og ligeledes i sfoén. Den skal dog være slukket og ligge i tasken hvilket er fint syntes jeg...

Jeg har selv arbejdet på en sfo hvor mobil var helt tilladt, og det var til at få pip af at hører på

Knus

Hej smukke...

Hvordan går det med dig, lang tid siden vi lige har fået vendt verden eller bare vendt verden ifølge Baby.dk..

Lyder godt nok vildt at de måtte have dem med i sfo...og jeg som synes det er vildt de bare må have dem i frikvartere...hmm, lever jeg i en tidslomme..

Knus..

Anmeld

26. oktober 2009

Mor.sander

På min datters skole er det tilladt at have mobil telefon med. De må bruge den i frikvaterne og ellers skal den være slukket. Hvis man bliver taget i at have den tændt, bliver den taget fra en og den vil så blive udleveret når de har fri samt forældrne vil få besked herom.

Anmeld

26. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes ikke at det er okay at børn må tage deres mobiltelefon med i skole...og da slet ikke de 6 årige(kan slet ikke se hvad en 6 årig skal bruge en mobiltelefon til, men det er jo en anden snak)

Jeg mener ikke en mobiltelefon har noget at gøre et sted, hvor det er meningen at man skal kunne koncentrere sig og lære. Og de fleste af ungernes venner befindes sig jo på skolen alligevel, og hvis en nødsituation skulle opstå er jeg sikker på der er en telefon til rådighed der kan lånes.

Desuden mener jeg det er et kæmpe irritationsmoment for lærerne. Jeg har selv arbejdet som fastansat lærervirkar i et års tid og ved hvor meget vi kæmpede med de #?%&?# mobiltelefoner. Vi havde også den regel der hed at de skulle være slukket og ligge i tasken, men det var ofte de blev overtrådt, og de blev også ofte taget fra eleverne. Men intet hjalp det.

Oplevede endda en elev der have meget svært ved at følge reglerne og tit blev "sat på plads", og det passede da ikke lige hende. Derfor gik hun ofte ud på gangen i frikvarteret og ringede til sin mor, og så kunne man stå der og tale med en meget udeforstående mor. Altså!!!

Nå, men for at opsummere. Hvis jeg skulle bestemme burde mobiltelefonerne ligge derhjemme.

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

RikkeØ skriver:

Jeg synes ikke at det er okay at børn må tage deres mobiltelefon med i skole...og da slet ikke de 6 årige(kan slet ikke se hvad en 6 årig skal bruge en mobiltelefon til, men det er jo en anden snak)

Jeg mener ikke en mobiltelefon har noget at gøre et sted, hvor det er meningen at man skal kunne koncentrere sig og lære. Og de fleste af ungernes venner befindes sig jo på skolen alligevel, og hvis en nødsituation skulle opstå er jeg sikker på der er en telefon til rådighed der kan lånes.

Desuden mener jeg det er et kæmpe irritationsmoment for lærerne. Jeg har selv arbejdet som fastansat lærervirkar i et års tid og ved hvor meget vi kæmpede med de #?%&?# mobiltelefoner. Vi havde også den regel der hed at de skulle være slukket og ligge i tasken, men det var ofte de blev overtrådt, og de blev også ofte taget fra eleverne. Men intet hjalp det.

Oplevede endda en elev der have meget svært ved at følge reglerne og tit blev "sat på plads", og det passede da ikke lige hende. Derfor gik hun ofte ud på gangen i frikvarteret og ringede til sin mor, og så kunne man stå der og tale med en meget udeforstående mor. Altså!!!

Nå, men for at opsummere. Hvis jeg skulle bestemme burde mobiltelefonerne ligge derhjemme.

Jeg kan nu sagtens se hvad en mobil kan og bliver brugt til...både hos de små og de ældre børn. Dog kan jeg ikke se de behøver at hav edem tændt i skolen, men det har de nu fået lov til..så må vi se hvor længe det holder. Det er elevrådet der har fået det igennem og det er jo en vild sejr til ungerne og min søn er godt nok glad ved det..

Knus Eva og tak for svar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.