For 9 uger siden fik jeg en provokeret kirurgisk abort 7+3. Det ville være vores fjerde barn indenfor 5 år og graviditeten kom som en overraskelse. Vi var hele tiden meget itvivl, men tog en beslutning, som vi endte med at fortryde. Dog kunne vi sagtens se tilbage på beslutningen og forstå hvorfor vi gjorde, som vi gjorde.
Specielt jeg har reageret meget på aborten og har haft det psykisk skidt. Som tiden er gået har jeg fået det bedre.
Efter aborten har jeg x1 ugentligt taget en graviditetstest for at holde øje med hvornår HCG var ude af kroppen. Jeg startede på p-piller kort efter aborten.
For 2 uger siden var testen fortsat positiv og jeg kontaktede derfor min læge, som sendte mig til scanning. Ved scanningen så man så et nyt foster. Jeg er simpelthen blevet gravid igen.
Jeg er totalt rundforvirret.
Jeg er på en eller anden måde flov over det er sket.. Flov over at have brugt samfundet ressourcer på en abort og så stå med et nyt foster efter 7 uger...
Nu står jeg her igen med de samme tanker som tidligere, abort eller ikke.. Dog kan jeg ikke forestille mig at få en abort igen, men samtidig tænker jeg stadig på, hvorfor jeg fik en abort for 7 uger siden.
Er der nogen som har prøvet noget lignende?
Anmeld
Citér