Gik gener væk efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.060 visninger
5 svar
3 synes godt om
18. maj 2021

mortil2guldklumper

Hej med jer.

Jeg døjer med en rigtig svær og tung graviditet med smerter og træthed. Synes det bliver værre og værre og er godt 30 hele uger gravid. Fordi jeg har det så skidt bliver jeg pludselig bange for, om de her ting nu går væk, når jeg har født? Jeg har INGEN energi eller kræfter og kan slet ikke overskue, hvis det ikke forsvinder igen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det går væk

Eller du bliver i hvertfald træt på en anden måde

Anmeld Citér

18. maj 2021

Tinstin

Her er mine (lidt bitre) erfaringer:

Trætheden går i og for sig væk - men bliver så erstattet af en anden form for træthed, fordi babyen holder dig meget vågen! Min var 1½, inden han sov igennem.

Jeg døjede også med en meget tung graviditet med smerter og her 2 år efter har jeg stadig smerter og går til fysioterapeut og alt muligt. (Jeg fik forresten også kejsersnit, det har påvirket min restitution ).

MEN det bliver altså langsomt bedre Da jeg lige havde født, kunne jeg knap nok gå de 500 meter ned i Netto. Nu kan jeg gå 15 km uden særlig træthed og kun få smerter.

Men bare rolig - du får det altså bedre igen! Det er bare hårdt for kroppen af være gravid, især i starten og igen når man begynder at nærme sig termin.

Held og lykke!

Anmeld Citér

18. maj 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
mortil2guldklumper skriver:

Hej med jer.

Jeg døjer med en rigtig svær og tung graviditet med smerter og træthed. Synes det bliver værre og værre og er godt 30 hele uger gravid. Fordi jeg har det så skidt bliver jeg pludselig bange for, om de her ting nu går væk, når jeg har født? Jeg har INGEN energi eller kræfter og kan slet ikke overskue, hvis det ikke forsvinder igen

Det går væk. 
jeg kan huske i første graviditet at jeg følte mig tung, overvægtig, i dårlig form og uendelig træt. Jeg var ked af at jeg var blevet så “forfaldet”, som jeg følte mig. Men efter fødslen blev jeg markant bedre med det samme. Nogle måneder efter følte jeg mig helt som mig selv igen. 
det jeg var mest irriteret over var at vi dengang boede på anden sal og at jeg til sidst næsten ikke kunne komme op eller ned uden at dø i forhold til vejrtrækning og træthed.

Anmeld Citér

21. maj 2021

Winni1986

Generne forsvinder, men jeg tror at det er meget individuelt hvor hurtigt de forsvinder...

En baby giver et energiboost uden lige og du kan klare ting, som ikke burde være muligt at klare.

Men hvis jeg må komme med et råd, som jeg selv kunne have haft brug for efter min første fødsel: pas ekstra godt på dig selv. Lyt til din krop. Er du træt, så sov. Trænger du til en pause, så tag en pause - det er sundt og nødvendigt for at kunne klare sig igennem starten på moderskabet...

Anmeld Citér

22. maj 2021

Moep

Jeg sidder her 5 dage post partum, og kan efter min meget nye erfaring sige: ja, de går væk! 
Tror jeg har kommenteret på et af dine opslag før, og jeg havde det også virkelig stramt i tredje trimester! Tung og besværet, plukkeveer hvis jeg bare tænkte på at gå en tur op og ned ad vejen. Nu sidder jeg selvfølgelig med det der nu kommer efter at have født et barn, men allerede i går gik jeg en længere tur end jeg har gjort i måneder! Tror også det selvfølgelig afhænger af hvordan fødslen går, men jeg kan mærke min krop hele for hver dag der går. 
Og som der bliver sagt: lyt til din krop. Og så masser af væske og hvile.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.