Kosmetik og parabener

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Kan i anbefale nogle mærker som er gode?
Det er primært pudder og mascara jeg leder efter. Samt en god rensesæbe eller lign til uren hud da jeg forventer at min hud går amok uden p-piller

Gør i noget for at undgå hormonforstyrrende stoffer i graviditeten eller bruger i jeres vanlige produkter ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2021

Moep

Personligt fortsatte jeg med at bruge de samme produkter som før graviditet, da både ansigtsrens og shampoo/balsam hurtigt vaskes af igen. Bodylotion bruger jeg Neutral, som fungerer mega godt for min hud (har meget tør og irriteret hud). Af make up har jeg i flere år brugt Nilens Jord, som altsammen er parfumefri. 
Jeg har haft droppet parfume og neglelak i begge graviditeter. 
Generelt mener jeg at man skal gøre det der virker for en. Prøvede kort at skifte shampoo/balsam ud med parfumefri versioner, men mit hår reagerede helt åndssvagt på det. Så det røg hurtigt ud igen. 

Anmeld Citér

17. maj 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg gør som jeg plejer, graviditet eller ej. Bruger generelt kun produkter uden parfume og parabener.

Dog bruger jeg hårshampoo og balsam med, da mit hår ellers ikke er til at håndtere

Anmeld Citér

17. maj 2021

snec

Jeg bruger generelt ikke så meget med parfume i i forvejen. Shampoo er parfume fri, bruger næsten ingen makeup, og kun sjællend mascara. Og bodylotion er fra nilensjord og parfume fri 

Anmeld Citér

18. maj 2021

Mortil_2

Tak for svar. Jeg vil skifte min make-up ud med nilens jord produkter Sæbe og shampoo mm er jeg ikke hys med og min dagcreme er parabene og parfume fri. 

Men jeg kommer nok til at mangle noget mod uren hud og jeg tror ikke man kan bruge basiron osv. når man er gravid

Anmeld Citér

19. maj 2021

fb94

Hej! Jeg kan virkelig anbefale app’en Kemiluppen, som er lavet af Forbrugerrådet Tænk. Der kan man nemt slå alle produkter op, og se om de er A-mærkede (uden parfume, hormonforstyrrende stoffer osv.). Man kan endda bare scanne stregkode på et produkt, når man står i butikken - mega smart! Den har jeg hvertfald brugt til at tjekke mine produkter ��

Anmeld Citér

19. maj 2021

Mortil_2

fb94 skriver:

Hej! Jeg kan virkelig anbefale app’en Kemiluppen, som er lavet af Forbrugerrådet Tænk. Der kan man nemt slå alle produkter op, og se om de er A-mærkede (uden parfume, hormonforstyrrende stoffer osv.). Man kan endda bare scanne stregkode på et produkt, når man står i butikken - mega smart! Den har jeg hvertfald brugt til at tjekke mine produkter ��

Tak, den vil jeg helt sikkert hente. Det er jo en jungle!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.