Erfaring med baby sparker nederst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
10 svar
2 synes godt om
16. maj 2021

Anonym trådstarter

Hej alle,

Først og fremmest ved jeg godt, at der er masser af tid til, at baby kan nå at vende sig. Det er min fjerde graviditet, så jeg har prøvet det før, hehe. Men mine andre har mest sparket midt i/øverst i maven.

Jeg er 22 uger henne og har mærket liv siden 16 uger henne dagligt. I alle disse 6 uger har min datter med ganske sjældne undtagelser sparket nederst i maven over hvor kønshårene starter, selvom hun har masser af plads.

Jeg tænkte på, om nogen har oplevet samme, hvor det endte med at baby havde en favoritretning og endte med at vende forkert sidst i graviditeten?

Som sagt ved jeg godt, at hun kan vende sig tuuusinde af gange endnu, jeg er bare nysgerrig..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Ej hvor sjovt. 

Jeg er gravid med en lille pige, er 22+2 i dag og hun er min 2. Baby. 

min første er en dreng og jeg husker ikke at han sparkede og bevægede sig dernede på samme måde som hende her.

hun gør præcis som din!

havde godt tænkt på om hun har et ynglingssted, for det er så mega sjældent jeg mærker hende andre steder. Moderkagen ligger mod min rygsøjle, så det er ikke derfor jeg ikke mærker hende så meget de andre steder. Hun har enkelte gange været over navlen og bevæge sig. Men den kan tælles på én hånd hvor jeg lagde mærke til det. Ulempen ved hun karter rundt dernede hele tiden er også at kun altså bruger min blære som boksepude, så min blære er én stor forskrækkelse og mener jeg skal på toilet hele tiden, selvom den ikke har noget at have det i, bogstaveligt talt. 

så jeg følger lige med i din tråd

Anmeld Citér

17. maj 2021

Skovrup

Der var ikke mange med erfaringer 

Anmeld Citér

17. maj 2021

fehår

Min baby nummer 2 gjorde præcist det samme, men i uge 27 vendte hun sig om og havde hovedet ned resten af graviditeten

Anmeld Citér

17. maj 2021

Sofie129

Profilbillede for Sofie129

Det gjorde min datter også, jeg var dog nok omkring 28+ da jeg for alvor kunne mærke store spark. Hun vendte sig så aldrig

Anmeld Citér

17. maj 2021

Kir

Altså min søn gjorde det samme det meste af graviditeten. De første puf var nederst i maven og da han blev større sparkede han en del ned mod livmoderhalsen og blæren. Det var først da jeg nåede omkring uge 26/27 jeg begyndte at mærke ham andre steder i maven.

Men min moderkage var foranliggende, så tror også det har noget at sige ift hvor jeg mærkede mest aktivitet

Han havde helt klart en favoritstilling, men han endte med at vende sig rigtigt i uge 37 (eller måske uge 35,kan ikke helt huske det) 

Anmeld Citér

17. maj 2021

Skovrup

fehår skriver:

Min baby nummer 2 gjorde præcist det samme, men i uge 27 vendte hun sig om og havde hovedet ned resten af graviditeten

Er glad for at høre hun vendte sig

Anmeld Citér

17. maj 2021

Skovrup

Sofie129 skriver:

Det gjorde min datter også, jeg var dog nok omkring 28+ da jeg for alvor kunne mærke store spark. Hun vendte sig så aldrig

Fik du KS? Eller fødte hende med numsen først?

Anmeld Citér

17. maj 2021

Skovrup

Kir skriver:

Altså min søn gjorde det samme det meste af graviditeten. De første puf var nederst i maven og da han blev større sparkede han en del ned mod livmoderhalsen og blæren. Det var først da jeg nåede omkring uge 26/27 jeg begyndte at mærke ham andre steder i maven.

Men min moderkage var foranliggende, så tror også det har noget at sige ift hvor jeg mærkede mest aktivitet

Han havde helt klart en favoritstilling, men han endte med at vende sig rigtigt i uge 37 (eller måske uge 35,kan ikke helt huske det) 

Lyder godt han vendte sig

Det sjovt som ungerne i maven kan have en ynglings position i perioder, lille pigen i min mave foretrækker klart neders  er spændt på om det ændre sig

Anmeld Citér

17. maj 2021

Sofie129

Profilbillede for Sofie129
Skovrup skriver:

Fik du KS? Eller fødte hende med numsen først?

Jeg startede ud med en sædefødsel som gik super hurtigt, desværre kom hun aldrig til at være korrekt nede i bækkenet, så det endte i KS. Men det var en super oplevelse begge ting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.