Tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.497 visninger
6 svar
3 synes godt om
14. maj 2021

Anonym trådstarter

Hej.... Nogen der har erfaring med tvillinger ...

Jeg er 3 gangs gravid og venter en efternøler. Og ud over det er jeg over 35, og med BMI over 30 og så er både min mor tvilling, og min moster har tvillinger. Så er rimelig disponeret for at kunne få tvillinger. Som jeg kan læse mig frem til. 

Jeg har læst mig frem til at symptomerne er kraftigere når man venter tvillinger. Jeg har dog hverken i de sidste to graviditeter eller denne haft opkast, eller kvalme. Jeg er ingen graviditetsgener. Men ved de sidste to graviditeter mærkede jeg liv sent, da moderkagen lå i vejen. Ved denne graviditet synes jeg allerede jeg mærker liv. Og det er temmelig tidligt når nu jeg kun er 10+2. Har mærket det ihvertfald mindst 2 uger tror jeg. Og jeg ved godt at man som 3. Gangs gravid mærker det tidligere, men så tidligt? Altså, det er mest sådan en følelse af en let berøring indvendigt, og igår kom der er lille jag ( men det er dog ikke så tit det er jag) 

Ud over det har jeg allerede taget ca 2-3 kg på. Og synes altså ikke jeg har spist så meget mere end jeg plejer.  

Nogen der ved om man mærker liv tidligere når man venter tvillinger ? Det kan også godt være jeg er lidt længere fremme end beregnet. Men det tror jeg næppe. Da det så ikke passer med hvornår jeg sidst havde mens. 

Går og venter på svar på hvornår jeg skal til scanning.. men kan ikke lade være med at tænke på om der mon er 2. 

Har lige skiftet 4 personers bilen ud til en 5. Kommer der 2 på en gang skal vi skifte bil til en 6 personers. ... ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2021

Girafmor

Jeg synes det hele skete meget tidligere 3. gang. Jeg mærkede liv meget tidligt, var meget meget dårlig, og maven voksede tidligt.

Jeg var ligesom du meget nervøs for om det var tvillinger, det var det ikke Det er jo ikke udelukket, men jeg blev i hvert fald overrasket hvor anderledes det hele var 3. gang. Altid var forstærket..

Anmeld Citér

14. maj 2021

Baby.mamma

Enig med ovenstående svar. 

Jeg frygtede også tvillinger her 4. gang. Jeg er 30, vi har 6 hold tvillinger i den nærmeste familie, og jeg blev hurtigt dårlig, meget dårlig og mærkede liv i 12+ ca. Maven voksede også hurtigt. Men det gjorde den også de andre gange, hvor jeg var fleregangsfødende. Man vokser bare hurtigere, og kender til de små bevægelser, man skal være opmærksom på, når man begynder og mærke liv. Bevægelser, som for en 1. gangs måske først ville bemærkes i 20+. 

Jeg tror ikke du skal være "bekymret". Jeg selv købte en tidlig scanning for at få det ud af verden

Anmeld Citér

14. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg tænker det er luft i tarmene du har mærket 

For det er umuligt at mærke liv så tidligt, tvillinger eller ej. 

Om du venter tvillinger må tiden jo vise, det kan da sagtens være 

Anmeld Citér

14. maj 2021

Altea

Tvillinger eller ej, så kan du ikke mærke liv nu. Et foster 10+, vejer omkring 10 GRAM, så den skal du helst ikke kunne mærke sparke

Så forklaring må være en anden

Anmeld Citér

15. maj 2021

Jordemoderen

Tillykke med graviditeten. 
Uagtet om du er gravid med tvillinger eller ej mærker man ikke liv i uge 10. Man mærker graviditeten forstået på den måde, at ledbånd og ligamenter strækker sig og blodet får ekstra drøn på-det mærker du. Ikke baby men graviditet. Du mærker det ikke tidligere selvom der er 2 stk, betingelsen for deres størrelse og evne til at sparker igennem er den samme ( vi taler 2 cm baby her) Graviditetssymptomer kan være kraftigere når der er 2 banditter. 
Held og lykke med graviditeten. 
Camilla - Jordemoder
www.esbjerg-scanningsklinik.dk

Anmeld Citér

15. maj 2021

Anonym trådstarter

Tak for svar . Jamen så er det nok ikke foster jeg mærker. Men et eller andet sker der dog i maven, om det så er tarme eller andet, det ved jeg ikke. Vi må se. Glæder mig dog enormt meget til skanning og er spændt på at se om der mon er to eller en denne gang. Bare der er et levende rask foster med hjertelyd så er jeg glad ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.