Hej.... Nogen der har erfaring med tvillinger ...
Jeg er 3 gangs gravid og venter en efternøler. Og ud over det er jeg over 35, og med BMI over 30 og så er både min mor tvilling, og min moster har tvillinger. Så er rimelig disponeret for at kunne få tvillinger. Som jeg kan læse mig frem til.
Jeg har læst mig frem til at symptomerne er kraftigere når man venter tvillinger. Jeg har dog hverken i de sidste to graviditeter eller denne haft opkast, eller kvalme. Jeg er ingen graviditetsgener. Men ved de sidste to graviditeter mærkede jeg liv sent, da moderkagen lå i vejen. Ved denne graviditet synes jeg allerede jeg mærker liv. Og det er temmelig tidligt når nu jeg kun er 10+2. Har mærket det ihvertfald mindst 2 uger tror jeg. Og jeg ved godt at man som 3. Gangs gravid mærker det tidligere, men så tidligt? Altså, det er mest sådan en følelse af en let berøring indvendigt, og igår kom der er lille jag ( men det er dog ikke så tit det er jag)
Ud over det har jeg allerede taget ca 2-3 kg på. Og synes altså ikke jeg har spist så meget mere end jeg plejer.
Nogen der ved om man mærker liv tidligere når man venter tvillinger ? Det kan også godt være jeg er lidt længere fremme end beregnet. Men det tror jeg næppe. Da det så ikke passer med hvornår jeg sidst havde mens.
Går og venter på svar på hvornår jeg skal til scanning.. men kan ikke lade være med at tænke på om der mon er 2.
Har lige skiftet 4 personers bilen ud til en 5. Kommer der 2 på en gang skal vi skifte bil til en 6 personers. ...
Anmeld
Citér