Donersæd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.559 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. maj 2021

Anonym trådstarter

Hej. Er der nogle der har haft mistænkt selve kvaliteten af jeres partners sæd? Og derfor prøvet at befrugte halv med donersæd og halv med partners sæd? 
I så fald hvad var udfaldet? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Anonym skriver:

Hej. Er der nogle der har haft mistænkt selve kvaliteten af jeres partners sæd? Og derfor prøvet at befrugte halv med donersæd og halv med partners sæd? 
I så fald hvad var udfaldet? ��

Kan desværre ikke svare på dyr spørgsmål, man blev nysgerrig. Er det noget man gør i behandlings regi? Hvis man mistænker at ens partner har dårlig sædkvalitet er det så ikke nemmest og mest effektivt at få det tjekket? 

Anmeld Citér

15. maj 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Kan desværre ikke svare på dyr spørgsmål, man blev nysgerrig. Er det noget man gør i behandlings regi? Hvis man mistænker at ens partner har dårlig sædkvalitet er det så ikke nemmest og mest effektivt at få det tjekket? 

Vi mistænker at kvaliteten er dårlig grundet en hård livstil. Men for at finde ud af om det er dårlig ægkvalitet eller dårlig sædkvalitet har vi 
valgt at lave split i næste forsøg  

så halvdelen af æggene bliver befrugtet med donersæd og den anden halvdel med min mands sæd. 
så får vi klart syn for sagen om det er det ene eller det andet.

vi er også meget åben for doner da genetikken ikke betyder særlig meget.

vi vil bare så gerne have vores ønskebarn sammen  

Anmeld Citér

15. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Vi mistænker at kvaliteten er dårlig grundet en hård livstil. Men for at finde ud af om det er dårlig ægkvalitet eller dårlig sædkvalitet har vi 

så halvdelen af æggene bliver befrugtet med donersæd og den anden halvdel med min mands sæd. 

Men hvorfor får I ikke tjekket sæden? Det kan da lynhurtigt gøres og så giver det da jer noget viden

Anmeld Citér

15. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Anonym skriver:

Tak for forklaringen. Har aldrig hørt om den fremgangsmåde, men håber snart du står med de to streger

Anmeld Citér

15. maj 2021

Anonym

Unicorn1 skriver:

Men hvorfor får I ikke tjekket sæden? Det kan da lynhurtigt gøres og så giver det da jer noget viden

Jeg læser det som om, de er i behandling for barnløshed, og i så fald er sæden jo undersøgt...

Man kan forsøge at anvende donorsæd, hvis man har flere mislykkede forsøg, for at udelukke, at der er noget galt med sæden (udover det der undersøges i ved et alm tjek).

Til trådstarter: Vi har ikke selv prøvet det, men havde ved vores sidste forsøg en donor i backup, hvis min mands sædprøve var for dårlig ved ÆU. Dog var sædkvaliteten blevet bedre (ikke antallet), efter 3 måneder på vitaminkur og punalpin, så det lykkes at blive gravid uden vi gjorde brug af donor.

Anmeld Citér

16. maj 2021

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Fordi vi som skrevet ovenfor er i fertilitetsbehandling. Og dette går ikke godt. 
æggene udvikler sig forkert og går i stå.

så nu er vi nød til at finde ud af hvad der er galt. Og det er både billigere og meget nemmere og hurtigere først at prøve med sæddoner

Anmeld Citér

16. maj 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg læser det som om, de er i behandling for barnløshed, og i så fald er sæden jo undersøgt...

Man kan forsøge at anvende donorsæd, hvis man har flere mislykkede forsøg, for at udelukke, at der er noget galt med sæden (udover det der undersøges i ved et alm tjek).

Til trådstarter: Vi har ikke selv prøvet det, men havde ved vores sidste forsøg en donor i backup, hvis min mands sædprøve var for dårlig ved ÆU. Dog var sædkvaliteten blevet bedre (ikke antallet), efter 3 måneder på vitaminkur og punalpin, så det lykkes at blive gravid uden vi gjorde brug af donor.

Der er ca 7 milioner oprenset i min mands sæd. Men bevægeligheden er ikke i top. 
han har også spist punalpin i 2 måneder nu og så må vi se om kvaliteten bliver bedre. 
nu prøver vi med halv doner halv af hansog så ser vi hvordan æggene nu udvikler sig

Anmeld Citér

16. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Der er ca 7 milioner oprenset i min mands sæd. Men bevægeligheden er ikke i top. 
han har også spist punalpin i 2 måneder nu og så må vi se om kvaliteten bliver bedre. 
nu prøver vi med halv doner halv af hansog så ser vi hvordan æggene nu udvikler sig

Det kan jeg godt forstå. Det er så hårdt i fertilitetsbehandling, og hvis man igen og igen får nederlag, må man prøve noget andet.

Min mand har desværre så dårlig sædkvalitet, at de ikke var sikre på at finde sædceller ved ÆU og slet ikke sikkert der var nok sædceller til antallet af æg, hvilket var grunden til vi havde donor i backup. 
Inden vitamin+punalpin fik jeg taget 12 æg ud, og kun 1 æg klarede den til 1. døgn og blev ikke til graviditet. Efter 3 måneder på vitamin+punalpin fik jeg 14 æg ud. 9 klarede den til 1. døgn. Det endte med at jeg fik rigtig fin blastocyst op og fik 3 æg på frys. Blev gravid på 1. fryseæg.

Krydser for at punalpin også gør det for jer, eller at i finder ud af at donorsæd er vejen frem for jer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.